Gå til innhold

Egne håndkler til bebien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man bør vaske" alt" til bebien med Neutral vaskemiddel e.l. Gjelder dette for håndkler også? I så fall må hun ha egne håndkler, da, for vi andre vasker våre håndkler med vanlig vaskemiddel....Riktig konklusjon?:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det hørtes tungvint ut... Det er ikke så lenge at babyen er i kontakt med håndkleet heller, ville vasket det som de andre, jeg. Viktigere med neutral til klær inntil huden og sånn - såfremt ikke allergi, da...

Skrevet

Jeg har kjøpt inn egne håndklær til vår lille. Men, det er egentlig fordi vi ikke har så mange håndklær selv, hater å ha overfult av sånne ting :)

Og de jeg har kjøpt til å tørke han med etter stell er mye mindre enn de vi bruker selv også.

Men, hvis du ikke vil kjøpe nye håndklær til babyen så kan du jo bare begynne å vaske alle håndklærne deres med neutral da :)

Skrevet

Jeg bruker neutral på all vask som inneholder ting som nr 1 er i kontakt med, enten neutral eller milo (dersom det er ull). Og det kommer jeg til å fortsette med med nestemann også!

Skrevet

har alltid vasket jenta mi sine klær med det samme som oss jeg, omo colour. Hun er helt fin hun. men hun er ikke akkurat disponert for allergi heller da. Første gang jeg hører at man skal ha et eget vaskemiddel til babyens klær. Er det pga allergi?

Skrevet

Bruker omo til babyen jeg og, samme som til oss voksne (er flytende da, skal vel være litt bedre å skylle ut av vasken enn pulver). Skifter heller vanskemiddel om det viser seg at babyen har ømfintlig hud som ikke tåler vanlig vaskemiddel.

Har tenkt å kjøpe noen egne håndklær til babyen, som er nye, myke og i passlige størrelser;)

Skrevet

Ja, vi har egne håndklær til babyen. Litt pga av at det havner mye bæsj etc på de og det føles mer hygienisk å ha egne bæsjehåndklær.. Babyen har også egne håndklær som brukes etter bading.

Alle klærna og håndklærne våre vaskes med Blenda.

Skrevet

Har vasket alle klær/ håndklær med parfymefritt vaskepulver og tøymykner siden vi fikk barn første gang. Hender jeg bruker vaskepulver og tøymykner med godlukt på gardiner, matter og sånt som ikke skal være på kroppen. Babyen skal få noen egne håndklær, og de kommer vi til å vaske for seg selv den første tiden, det samme med babyens sengetøy og klær.

Skrevet

vi bruker blenda sensitiv med aloe vera og syns dette fungerer bra for alle...

Skrevet

Her i huset brukes bare Neutral vaskemiddel og skyllemiddel. Har selvfølgelig sammenheng med at jeg selv og ett av barna har atopisk eksem. Men alle klær/håndklær til hele familien vaskes i det. Vasker flere maskiner hver dag og kan ikke drive å skille på vaska til den ene eller den andre. Det har hendt en gang at jeg ikke har fått tak i neutral og kjøpt blenda i steden for i krisesituasjon. Da merker jeg klart forskjell. Kløen tiltar. Så for de med kløe, antydning til tørr hud/eksem vil jeg anbefale neutral.

Skrevet

Hos oss får ungene egne håndklær. Det er fordi jeg og mannen min synes det er direkte ubehagelig å tørke oss meg myke håndklær, dvs. håndklær som det har vært brukt skyllemiddel i. Ungene derimot synes det er bedre med myke håndklær og det kan jeg jo godt forstå. Det kan ikke akkurat være behagelig å bli tørket med litt harde, stikkende håndklær på de sarte barnehuden.

Skrevet

Jeg føler meg nesten slem mot babyen min, men jeg må nå si at jeg kommer til å vaske klærne hennes sammen med våres klær. Husker ikke hva jeg bruker av vaskemiddel. Det har jeg gjorde jeg med nr 1 på 5 år, og det kommer jeg til å gjøre nå også. Våre små blir utsatt for så mange stoffer så skal jeg tenke sånn tror jeg at jeg blir gal. Men selvfølgelig skulle det vise seg at den lille reagerer på noe så bytter jeg jo. Men da bytter jeg for hele familien. Men vi har ikke noe allergi verken jeg, mannen min eller datra vår, så jeg tror nok det skal gå bra.

Men jeg må si jeg føler meg slem som ikke beskytter så mye som jeg leser mange andre her gjør.

Skrevet

Vi vasker alle klærne sammen vi, men gikk over til Neutral vaskemiddel til hele familien når vi skulle begynne med babyklærne :-)

Det enkleste er ofte det beste ;-p

Ingen allergier i min familie, men pappaen er allergisk mot noe, så like greit å være litt forsiktig synes jeg. Ikke det at det utgjør noe forskjell for meg å bytte vaskemiddel heller :-)

Skrevet

Jeg er anonym over. :) Ja vi kan jo bytte hele familie til neutral vaskemiddel :) Men syntes klærne får en ekkel lukt av det. Men har jo kuttet ut skyllemiddel med masse parfyme og sånn da. Trenger jo ikke å utsette bare for å utsette. Men vi får se hva som skjer denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...