Gå til innhold

prøveprosjekt i Porsgrunn - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Heihei!!

Vi vurdere og sende søknad til Porsgrunn for og være med på det prøveprosjektet der? Er det noen som vil dele noen erfaringer med meg derfra`? jeg snakka med ei kjempe koselig sykepleier der inne i dag og hun fortalte meg hva prosjektet går ut på. For det første hadde vi sluppet og stå på venteliste, kunne komme i gang allerede i mai sa hun også er det jo gratis. Hvis jeg ikke blir gravid har jeg allikevel ikke brukt opp en av de 3 forsøkene vi har i det offentlige. Hva synes dere, skal jeg hoppe på karusellen?

jeg vil så gjerne få en liten spire, og hvis ikke dette er noen skumle greier så har jeg kjempe lyst til og prøve og komme med. Vi bor i fredrikstad så det er jo ganske lang vei og kjøre men det er det verdt.

Eneste jeg har et problem da... Et av vilkårene for og være med er at du ikke må veie under 60 kg, men jeg veier 58 kg.... Da får jeg heller spise litt mere godteri fremover hvis det er det det står på.

Håper og høre om deres erfaringer.

Klem

Fortsetter under...

Hei !

Jeg har nettopp vært med i det prosjektet......ble ikke noe opptur for meg det der....

Siden jeg er fra Oslo, betyr det MASSE reising...... Jeg var vel til 8-9 UL før uttak......reiste vel 400 mil på 14 dager......Det ble en nedtur alt sammen for meg......så mye reising og fikk lite egg.....satt igjen med kun 1 befruktet egg som ble satt inn........festet seg ikke.....

Det er sikkert et fin mulighet.....om du bor litt nærmere og slipper all pendlingen......Det tar på noe veldig med all reisingen.....og masse hormoner innabords i tillegg.....jeg ble utslitt av dette......

Skal snart starte opp igjen med vanlig opplegg....og skal da bare inn til uttak og innsetting....håper det klaffer denne gangen.....

Lykke til

Vi skal også starte opp med prosjektet i Porsgrunn, hvis alle blodprøvene var bra. De er veldig koslige der. Jeg forstår det med reisingen, men man får et gratis forsøk og det føler jeg er verdt å ta med seg, selv om man må inn dit mange ganger. Jeg bor selv i Halden og må beregne 3t hver vei, men vi tenkte å sove på hotel de dagene vi må dit hver dag- det er en periode på 4-5 dager. I tillegg er det fint at man slipper køen og at man får en veldig fin oppføling. Har tenkt å sykmelde meg de ukene det blir mange UL. Har snakket med fastlegen min og det var ikke noe problem. Jeg hadde blitt med hvis jeg var deg. Tips! Få tatt celleprøve hos fastlegen så fort som mulig, de krever det og det tar 3 uker å få svar på den+ hiv-prøve og hepati prøver av dere begge og ta med prøveresultatene ned dit ,sparer mye tid på det., så får du spise mye mat + godteri så du kommer over 60 kg!!

Hei på dere!

Jeg har vært med på studiet i Porsgrunn , hadde icsi på egga , og 9 ble befrukta. satt inn to stk i oktober , negativt! Hadde fryseforsøk i desember , og denne gangen satt spiren :) Er nå gravid i uke 15.

Har hatt en kjempegod erfaring med Porsgrunn, de er utrolige til å ta vare på og støtte. Alle er like hyggelige altså! Det med vekten er de nøye på , man blir veid hver gang man er til kontroll...hvis man ryker under 60 kg er det over og ut....

Råder alle som får tilbud om å være med å hive seg på...det er jo bonusforsøk!! Dessuten er det også mye kortere regime med medisiner , man får jo uttak og innsetting i løpet av bare 14 dager!!

Lykke til alle sammen hva dere enn bestemmer dere for..

Takk for tilbakemeldinger alle sammen. ja det er verdt og gi seg med på karusellen men nå skal vi i hvertfall søke om prøverør i porsgrunn i stedenfor Riksen så får vi se om vi er innenfor vilkårene for prøveprosjektet. Det som bekymrer meg litt er vekten min..jeg legger ikke så fort på meg.Og jeg er ikke i nærheten av og veie 60 kg i hvertfall når søknaden skal skrives til uka, men får bare se hva som skjer. Spennende blir det i hvert fall. Vi er da et steg videre når vi er inne i ventelistekøen på prøverør. Må prøve og tenke positivt.

Som sagt, takk for gode tilbakemeldinger jenter og lykke til med forsøk og svangerskap!!

Klem

Hei, vi har vært med på dette prosjktet, og vi hadde ingen betenkligheter da vi ble spurt om å være med! Hopp på karusellen, ikke noe å vente på det, en eller annen gang skal du jo være med uansett ikke sant...

Vi er fra sarpsborg så det ble en del reising frem og tilbake, men det er absolutt verdt det! Du utsetter kroppen for mindre hormoner og det tar kortere tid enn vanlig IVF eller ICSI som vi måtte ha. Eneste er at du må dit oftere...

Prosessen er vel at du begynner på sprøyter (2 forskjellige ettersom det er ett prøveprosjekt, 1 på venstre og 1 på høyre) tar disse i 7 dager, er på UL dag 8, da begynner du på andre sprøyter, etter dette skal du ditt hver dag helt til eggene er klare for å bli tatt ut, på meg tok det 4 dager tror jeg, så skal du sette eggløsnings sprøyte 1 1/2 dag før du skal ta ut, skal eggene bli befruktet, å du får svaret dagen etter om de er befruktet og hvor mange. 3 dager etter uttak skal du sette inn igjen. så er det å vente 14 dager før du skal tilbake. Du tar også blodprøver hver gang du er der, det glemte jeg vist...

Håper du ble litt klokere av dette eller så får du spørre igjen...

For oss ble dette en opptur, da vi ble gravid på første forsøk, men hadde absolutt ikke angret uansett... Å de som jobber det er super søte alle sammen, kjempe flinke og tar godt vare på deg!

Vet ikke om det er noe mer jeg burde ta med, men hvis jeg kommer på noe skriver jeg det senere!

Masse lykke til!!!!

Annonse

hei!!

takk for kjempe bra info. Synes det helt klart er verdt og hoppe på karusellen hvis vi utfyller alle de vilkårene for og komme med i prosjektet. Jeg har også en veldig forståelsesfull arbeidsgiver som vet hva jeg skal gjennom så jeg vet at det er i hvertfall ikke noe problem i forhold til jobben for da hadde jeg selvfølgelig sykemeldt meg under hele prosessen så lenge man må til Porsgrunn så ofte, hvis ikke så blir det bare mas.

Jeg valgte og fortelle om at vi ønsker og få barn og må gjennom en prøverørprosess, og arbeidsgiver var veldig positiv til det og fortalte at de vil gjøre det de kan for at det kan bli litt lettere for meg i prosessen. Kan vel hende at det er en fordel at nestlederen har vært gjennom prøverør og vet hva det innebærer. Uansett så råder jeg alle til og innformere arbeidsgiver om hva man skal gjennom for det er slitsomt nok i denne prosessen, da kan brått hverdagen når du står midt oppi dette på jobben gjør det lettere. Jeg har en kvinnelig sjef også så gjør vel ting litt lettere også.

Det ble litt mye rot her tror jeg...men men..

Klem

ingen spesielle krav til mannen, han må levere sædprøve der nede. Andre krav er at du må veie over 60 kg og ikke mer enn 90 kg. Så blir det tatt MANGEblodprøver og UL av deg og så må du ha tatt celleprøve hos fastlegen, svaret tar du med dit, så får man svar i løpet av 2 uker om man er godkjent for forsøket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...