Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen,

Ja det ble et födt lite nurk sist helg alikavel :)

De av dere som saa mailen min paa fredag morgen (tror jeg), leste at "vannet hadde gaatt", det vil si at litt ivertfall. Jeg holdt paa aa le meg i hjel for her hjemme kom det bare litt, men ute paa p-plassen foran huset "splash" kom det mer .. det var en skikkelig rar fölelese hehe

Ivertfall, vi kom oss paa sykehuset (500 m nedi gata ;) ), og det ble konstatert at det var det var vannet som hadde gaatt, og at de naa kom til aa beholde meg paa sykehuset, for aa unngaa evt innfeksjon osv

Saa da innstalerte vi oss paa et rom, og fra morgenen og frem til ettermiddagen mistet jeg regelemessig vann, men med kun smaa rier.

Og saa, til vaar store skuffelse, stoppet alt opp. Og ikke noe mer..

Paa lördag morgen matte födselen bli fremkalt "kunstig".. for jeg hadde bare 2cm aapning, to stikk-piller klokka 9 og 13, og da klokka 17 ble det jeg satt paa "drypp" for aa faa igang riene. Da hadde jeg en aapning paa 3 cm...

OJJJJJJJJJJJJJJJJ ................ deretter gikk det over stokk og stein .. og fra klokka 18 til 21h30 akselerte det i max kresjendo .. det var helt forferdelig .. for da jeg virkelig trengte epiduralen var det ikke personel pga ei dame som maatte ta akutt-keiser-snitt, og pluss en trafikk-ulykke saa da maatte jeg bare vente. Jeg ble dopa ned for at jeg skulle kjenne mindre, og det var enda godt for det aa faa en aapning fra 3 cm til 9 cm paa 4 timer, ja det er arbeid for kroppen det !!

Men saa kom hun da endelig og jeg fikk min dose epidural, og for en forandring .. fra aa ligge aa vri meg i alle retninger, satt jeg plutselig aa lo og fortalte vitser og trodde at jeg ikke hadde noen rier igjen hehe

Men jo, paa monitoren leste jeg samme mönster som för ... hvert 2 min to rier som varte i 40 sek. hver.

Og saa da klokka 22, fölte jeg virkelig behov for aa presse. Og da ble det fart i sakene, og da etter en time kom lille Timo til verden. Verdens nydeligste lille prins (selvfölgelig) Klokka 23.07 presis lördag den 3 mars, 52 cm og 3610 gr :)

Da gynekologen hadde tatt han ut halv-veis sa han bare: ”her Hege ta han selv”, og med halv-parten av kroppen sin fremdeles inni meg tok jeg armene hans forsiktig og löftet han opp paa brystet mitt, og saa kunne pappa klippe navle-strengen ... For en fölelse .. For en fantastisk utrolig uforglemmelig ubeskrivelig fölelse, ja jeg sitter her med taarer i öynene og bare önsker meg tilbake til dette flotte öyeblikket. Og slik ble min kjaere mann, Timo og jeg liggende i over 2 timer og bare kose og for oss aa bli kjent med dette lille nurket som hadde ligget i min mage i 9 mndr.

Der var armene som hadde kilt meg, der var beina som hadde sparket i ribb-beina, den lille kroppen som hadde romstert inni magen min ... Saa nydelig ..

Og vi som trodde at det skulle bli jente hehe .. nei det ble en gutt visst. Men det er ikke det viktigste.. det er at han er frisk, vakker, og spiser godt.

Vel dette var min historie .. og jeg vet at naa vil jeg ha ivertfall en til, om ikke to ;)

Haaper det ikke ble for langt, men man vet ikke alltid hvilke ord man skal bruke for aa beskrive et slikt stort öyeblikk.

Naa har vi kommet hjem, og vi strever litt som alle andre nybakte foreldre, netter hvor han er redd for det er mörkt, og rart rundt han, en mage som regaerer litt pga stresset. Saa da er det bare aa ta han i armene, i senga vaar og koooooooooooooooose..

Lykke til alle dere andre som snart skal föde, det kan ikke beskrives, det maa oppleves!

Hege

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye med prinsen!! :)

kos dere MASSE!! :)

Skrevet

Gratulerer!

Skrevet

Nyyydelig historie. Like dem lang, eg !

Gratulere så masse !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...