Gå til innhold

El tester og graviditet?

Anbefalte innlegg

Man kan bruke el tester som graviditetstester,det vet jeg,og at den da må være like positiv som ved el,altså slik at begge streker er like sterke,eller teststreken sterkere(,to streker har den jo stort sett alltid hvor teststreken er svakere og det er jo neg.)

Men hvor tidlig er det mulig å få pos test med den?jeg vet det sies tidlig ,men jeg fikk positiv nå,9 DPO,testet bare på gøy,siden jeg har mange av de(bruker stav,ikke strimmel),og jeg vet el var for ni dager siden,både på grunn av tempen,jeg bruker fertillityfriend,og har brukt det lenge,og el tester jeg tok.

Alikevel,må jeg spørre ,fordi det er så utrolig om det er riktig.

Begge strekene var like sterke.

Men man kan kanskje bli lurt?

Det er jo enda flere dager igjen til TR er ventet.

Og jeg gidder ikke kaste bort noen graviditetstester så tidlig.

Jeg kan jo alltids svi av en en ELtest til i morgen,men først må jeg vite hva dere tror.

Nesten flaut å spørre om dette,og jeg er fast bruker her,så jeg håper dere svarer meg,selv om jeg velger å være anonym nå.

synspunkter mottas med takknemlighet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8557101-el-tester-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, her kommer noen "synspunkter", er altså ikke noen ekspertsvar!

Har lest at el-testene reagerer både på LH-hormonet og på Hcg. Og at man kan teste pos på mindre Hcg enn vanlige grav.tester. De sier vel at disse testene kan "indikere" at man er gravid, men at man ikke skal bruke dem som en bekreftelse.

Har også lest at man helst skal ta el-testene på ettermiddagen, da morgenurinen inneholder flere stoffer som "kan" gi falskt positivt resultat.

(Men det er jo på morgenen det er mest Hcg i urinen også da. Så ikke mist håpet dersom el-testen er neg på kvelden)

Men som en "konklusjon" mener jeg at du har stor grunn til å håpe og mistenke at du er gravid.

Kjempespennende dette her. Vi venter på oppdatering av nye tester og forhåpentligvis avsløring av "den heldige".

Gjett om jeg lurer på hvem du er da. Du trenger ikke signere med Anonym vet du. Ingen spørsmål er dumme her inne. Vi er jo sykelig opptatt av å finne ut om vi er gravide alle her inne, så kreative løsninger for å finne det ut er jo bare gøy.

Det blir veldig spennende å følge deg fram mot ikm, og husk hvis du er gravid må du absolutt fortelle at du testet med el-tester på dag 9 dpo.

Jeg hadde ikke villet svi av enda en el-test. Nå får du vell nesten vente 2-3 dager å prøve med en test av riktig sort.

Lykke til. Håper du får like positivt svar fra graviditetstesten om noen dager.

Takk så mye for svarene deres.

Jeg tok testen på dagen,faktisk bare en times tid etter forrige toalettbesøk,min unnskyldning for å gjøre noe så tåplig til gubben var at det var et merke vi ikke har prøvd før,og måtte se hvordan den så ut som negativ,også ble den positiv.

Gubben sto og så på testen sammen med meg,vi var begge like overrasket,han spurte meg : skal den virkelig være positiv nå??

så forklarte jeg om at de kunne slå ut ved graviditet også,men at det ikke nødvendigvis ble slik nå fordi at jeg er det.

Jeg har prøvd såpass lenge at vi tar det som det var,en el test som ble positiv,enkelt og greit,det var ingen graviditets test,så her er det ingen som danser av glede.Men gøy var det jo.

Og håper jo det er pga graviditet.

Blir spennende å se om tanta uteblir,har graviditest test i skapet

som bare venter på at hun skal forsvinne:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...