Gå til innhold

Expat, er du her? HASTER!Problem med personalet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk takk. Nå fikk jeg imidlertid tak i fjumsi alikavell, så jeg hadde allerede snakket med henne da mailen din kom. Vi har hatt en runde til med rot her. Vet ikke om du er oppdatert fra fjumsi? Jeg vil ikke skrive mere om dette åpent på denne siden, men du kan gjerne snakke med fjumsi dersom du vil vite hva som har skjedd videre. Jeg kommer til å skrive en samlet rapport om hva som har skjedd (med kommer ikke til å legge den ut her). Det tar nok noen dager før jeg rekker det, men du kan få rapporten på mail når den er klar.

Okidoki!

Fjummsi har ikke internet i helgen. Jeg er helt blank!

Tullete at dette er så vanskelig for dem å gjøre lett for deg!

Du har masse ammehjelpermuskler som står parat til å klappe til dustemikler... ;)

Lykke til! Håper du får kommet hjem snart!

Trenger du oss så vet du hvordan!

Jeg har snakket med Fjumsi per tlf i det siste. Dette har gått så langt at hun har valgt å legge bort ammehjelpersiden i seg. Hun føler at vi har fått kontakt på et litt dypere plan enn ammeproblemer nå, så nå hjelper hun meg som sykepleier istedet for ammehjelper.

Annonse

Skriv for deg selv, altså, før dagbok! (Mente ikke å skrive her!) Mye har vi jo oversikt over fra vår side, men skriv ned. Få navn på folk. Skriv det ned.

Vet selv jeg er forbanna over en sykepleier (som jeg altså ikke vet navnet på! "Hun mørke" kommer man ikke langt med.) som satt veneflon med vond antibiotika i armen min (vond var den hver gang!), det gikk utenfor og ikki i venen og jeg oppdaget plutselig at det var så vondt fordi armen var dobbelt så stor som den andre (dette var da jeg hadde barselsfeber og alt var surrete i mitt hode). Når jeg var kommet ovenpå og ville ha snakket med noen om det hele hadde jeg ikke peiling på noen navn overhodet. Æsj. Så ha blokk og skriv ting ned! For du kommer til å glemme det!

Ja jeg holder på å lage en samlet rapport i skrivende øyeblikk faktisk. Jeg har ikke navn på alle sykepleierne som til en hver tid var på vakt, men jeg har navn på legen som skrev den omtalte rapporten i blinde. Det er jo det viktigste navnet å ha i ettertid. Der jo hun som har tatt alle avgjørelser om hva som skulle skje videre. Sykepleierne bare utførte hennes ordre. Du skal få hele greia på mail når den er ferdig Expat. Skriver litt når jeg kan (f.eks nå etter tulles leggetid) med det kommer nok til å ta litt tid å få den ferdig. Jeg må jo prioritere litt søvn også nå.

Wow...

(Hører vi raslende sabler? Dette er kjempeviktig etterhvert (du må jo prioritere helsen din nå, da, få nok søvn og mat, ja!) det har som sagt vært litt "muggel" der oppe...Viktig for de med mindre tro på det de gjør som kommer etter deg!)

Ja jeg syns de er helt utrolige dær borte. Siste nytt er at vi ble sendt hjem fredag kveld. Da spiste hun enda ikke skikkelig selv. Vi dro tilbake til veiing i går morgest, og da stod vekta stille. Hun hadde ikke lagt på seg et gram. Jeg fikk snakket med legen, og prøvde å forklare enda en gang at jeg syntes det var litt tidlig å være hjemme på denne måten, og at jeg ikke var helt fornøyd med mengden mat hun tok til seg. Jeg fikk knapt sagt ferdig setningene. Hun bare viftet med armene og sa "kom dere hjem og prøv litt til. Hun må bare komme seg over kneika". Vi dro hjem, og hun spiste veldig dårlig utover dagen. Jeg ringte ned dit, og forklarte dem det. Da sa jeg kunne få komme inn til ny veiing dagen etter, men var ikke villig til å gjøre noe mer.

I morgest dro vi dermed atter en gang tilbake for ny veiing. Det siste døgnet har hun GÅTT NED 40 gram, og nå veier hun MINDRE enn hun gjorde da vi ble lagt inn!!! Og hva sa sykepleiern? "kom dere hjem og prøv litt til..."

Etter litt diskusjoner dær inne endte det med at hun fikk satt ny sonde, og vi ble sendt hjem med baby og vekt slik at vi kan sonde henne selv... "Kom tilbake i morgen så veier vi da"...

Annonse

Hei Ellie!

Litt ammehjelp her ;)

Hvordan er det med bleiene nå (antall våte, farge og konsistens på nr 2), gulping, og hennes dagsform nå? Får du fart i temperamentet? Hvor mange ganger i døgnet får du mat i henne, og hvor mye tror du hun tar i døgnet nå? Og hvor mye veier hun nå? Hvor mye pumper du i døgnet? Når du går på sykehuset på mandag, kan du snakke med melkebanken om å få avlegge prøve (ta med ferskt ferdigpumpet) på fettinnhold? Du hadde opprinnelig mye melk. Jeg tenker på å mekke opp fettinnholdet litt... (Men snakk med melkebanken først!)

Forøvrig ville jeg snakket med fastlegen på mandag, spesielt hvis du har god dialog med denne! Ringer du kl 8 så får du ø-time. Ta med deg lappen din med alt som har skjedd! Du behøver en "second opinion"! Husk å be dem ta crp prøve av barnet.

Hei hei Expat. Har sittet og mekket ferdig den rapporten nå, og sender den over til deg på mail så snart jeg har lagret dette innlegget. Dær står detaljert svar på de fleste av spørsmålene du har spurt om her.

De det ikke står svar på:

Sålangt i dag har vi hatt 4 våte bleier. Dog ikke med imponerende mye vått i dem. Nr 2 bleiene er signalgule og fine. De er helt som før. Litt mindre mengde bare.

Dagsformen hennes står det en del om i rapporten. Hun hadde begyndt å bli mere våken og fikk litt mer fart i temperamentet igjen, men etter at de bestemte seg for å slutte å gi henne nok mat så har hun gått litt tilbake til den trøtte sutrete ungen som sover hele tiden igjen.

Nå pumper jeg ca tre dl i døgnet (i tillegg til det hun spiser eller blir sondet). Da tar jeg ut en del, men ikke mer enn at jeg vet det aldrig går tomt i bebbe brystene for tulla mi.

Vekt osv står det detaljert om i rapporten. Kan ta med melkeprøve til melkebanken på mandag ja. Jeg bare spør om å få testet fettinnholdet da? Da pumper jeg hele puppen tom fra urørt tilstand slik at det blir blandet både den tynne og den fete melka?

Crp er tatt. Den var helt fin.

Ø-time?

Gleder meg til å se "rapporten"!

Øyeblikkelige timer deles ut kl 8 hver dag hos fastlegene. Du må komme igjennom på telefonen da.

Du tar med en vanlig pumpet flaske (en "hel pupp"), kald selvfølgelig (kjølebag), rister opp og får dem til å måle fettinnholdet. Trenger ikke ta med 200ml, da, litt er nok. Dette er standard for melkedonorer, så burde ikke være noe problem... Si at du er blitt anbefalt av en ammehjelper å gjøre det og at hvis hun har tid kan du fortelle den lange bakhistorien... (gidder hun sikkert ikke ;) ) Si "Væææærsåsnill..." Tror ikke det er noe problem hos deg, men godt å vite med denne historien! Så kan de ikke si at det er noe feil med melka di ihvertfall!

Har dere forsøkt nebb nå? Matenebb? Du kan også bruke sonde teipet på en finger! Klipp av den merkelige enden (den som går nedi magen) og stikk andre enden nedi tåteflasken igjennom sutten. Så blir det som sugerør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...