Gå til innhold

Hva ville dere gjort?? Medisiner og mm / mme


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Uff.......... som noen vet så ammer jeg kun 2 / 3 ganger om natten / morningen nå pga masse amme problemer.

 

Var hos legen i går pga at fingrene mine sover / dovner bort og henda er vonde. Mister ting osv. Forferdelig ekkelt spesielt siden det er konstant. To fingre var sånn i svangerskapet men i ettertid har det blitt værre.

 

Legen vet ikke om det er: Carpal Tunnel Syndrom (skrives det sånn) senebetennelse, hevelser eller nakkeproblemer. Har tegn på flere av delene. Skal til Ahus på nevrologisk (?) og sjekke det ut mer.

 

"problemet" er at jeg ikke kan ta noe for det, siden jeg fortsatt "ammer" litt. Fikk resept på noen piller. Disse kan jeg ta for det gjalt bare for 2 dager. Men hvis disse hjelper trenger jeg fler og da kan jeg ikke amme....

 

Tror ikke Hanna får så mye mm av meg lenger. Virker som om det er mest kos..... men alikevel. Hva skal jeg gjøre?? Har liten lyst til å kutte ut all amming, men jeg syns det er skikkelig ubehagelig å gå med "sånne" hender / fingre. Det gjør vondt bare å skrive. Merkelig følelse i fingertuppene........

 

Blir gal av å tenke på det! Har dårlig nok samvittighet pga den amminga allerede. (selv om det ikke er min skyld)

 

AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaargggggggg.

 

*godt å få ut litt frustrasjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, stakkar deg.. Eneste jeg kan si, er at jeg synes du skal gjøre det som blir riktig for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel,,,

 

jeg syns at du skal tenke på deg selv nå.

hvis du syns du har behov for noe smertelindring,så skal du selvfølgelig ta det.

dessuten,som du selv sier, så får hun jo mest mme.

så kan du jo ta en pause i ammingen, å pumpe deg mens du tar smertestillende,slik at du opprettholder melkeproduksjonen.

med mindre du helt vill stoppe med å amme (?).

 

lykke til.

å god bedring.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville tatt medisinene! Så kan du jo gjøre som nordkvinne sier,og pumpe deg så lenge!Hvis du orker det da.. Syns hvertfall du skal tenke på hva som er best for deg selv nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucia

 

Jeg ville gjort det samme som nordkvinne sier. Synes du skal ta medisiner hvis du har behov for det.

 

Dessuten vil jeg si at det virker som at du har stått på skikkelig mht ammingen, så du har ingen grunn til dårlig samvittighet for det. Har lest mange av de andre innleggene dine om ammingen og synes du er tøff som står sånn på.

 

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesst æ må ha tatt medisin over en lenger periode hadd æ slutta å am. Har jo fått mange verdsifulle dråpa fra mammaen sin allerede :D

 

Syns du har gjort ditt på den fronten nu!

 

Lykke tel!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, dere er så søte! :-) Skal i alle fall hente pillene for 2 dager i morgen så får vi se!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være klar over at dersom du kutter ut all amming og bare gir flaske, så kan det resultere i at hun nekter å ta puppen - det gjorde min og er veldig vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok medisiner som ikke er forenelig med amming.

Hadde ikke noe valg overhode. Siden jeg var så syk, greide jeg heller ikke pumpe, så babyen gikk over på MME.

Jeg fikk medsiner som tok melka.

 

Etter 5 uker var jeg ferdig med medisinene. Siden jeg fremdeles kunne presse ut melk og hadde utdrivningsrefleks, begynte jeg å legge ham til brystet før hver flaske. Etter et par uker la jeg ham til hver time. DA kom det seg kjemperfort!

 

Nå ammer jeg igjen.

 

Viktigste av alt! En sugevillig baby :-)

 

Hadde egentlig lagt ammingen på hylla, men prøvde mest for morro. Blomman på Ammedebatten var min gode hjelper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt medisinene. Du kan prøve å amme etterpå, men går det ikke så går det ikke. Det blir flotte mennesker av flaskebarn også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg må ta noen smertestillende som går over i melka slik at jeg ikke kan amme. Emilie pleier bare å få morsmelk. Jeg kommer til å gi henne mme og så pumper jeg meg slik at jeg ikke mister melka. Så når medisinene er ute av kroppen skal jeg begynne å amme henne igjen og håper det går bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet medisinene i dag. Bare drøyd det siden torsdag.. men blir ikke bedre av meg selv så begynner på dem i morgen. Pumpet meg voldsomt tidligere for å prøve å få bedre produksjon så har pumping veldig i halsen så jeg tror ikke jeg orker det. I alle fall ikke "bare" for to dager. Hvis pillene virker og jeg må ha fler så kanskje...

 

Ja, det blir fine barn av mme også! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...