Gå til innhold

Jens er født !

Anita65

Anbefalte innlegg

Sist jeg skrev søndagskvelden den 25 / 2, hadde jeg rier. Og da det tok seg opp utpå kvelden, gikk det ganske fort. Var på sykehuset kl 00.3o, da var det intest og tette rier...og veldig vondt. Men det tok bare tre timer før Lillegutt var ute, kl 03.35. Da hadde det vært rimelig hektisk, også for han. Da han kom ut var han veldig blå, blålilla og kald. Det var tydelig at han hadde svelget mye fostervann ned i magesekken, men uheldigvis hadde han også dratt det ned på lungene. Han pustet altfor fort, og lege kom og sjekka han med en gang. Må si jeg var litt engstelig.

Siden gikk alt ganske kjapt. Ble massert varm, masse varme lagen og varmemadrass, så tempen gikk opp. Men han måtte gjennom mange prøver, blodprøver for å sjekke infeksjon og røntgen av lungene.

Det vist seg at han hadde fått ei rift på lungene ; pungtert lunge og ei kjemisk lungebetennelse, fordi han hadde dradd fostervann ned på lungene. Vi har siden han ble født 26 /2 vært innlagt på Nyfødt Intensiv på St. Olavs Hospital. Men vi kom hjem i går, etter at han har fått behandling der. Fikk antibiotika. Det ble tatt røntgen, som viste denne rifta, men den grodde heldigvis i løpet av et par dager. Da ble han lagt på c-pap for å blåse opp lungene, og siden har han fått oksygen mens lungene har leget seg. Da slapp han å puste så fort.

Det ble et mye lengere opphold enn jeg tenkte på forhånd, men det er ikke alltid det går så glatt, tydeligvis. Selv om han kommer til å ha grums på lungene ei stund framover, så vil han bli helt frisk. Men er mer mottakelig for bronkitt og lungebetennelse de først mnd.

Selv om han har vært syk, har han spist som en hest fra første stund, og er en rolig, behagelig snill gutt, som jeg har fått masse tid med. Har jo vært på intensiven, men jeg har vært hos han hele tida, og jeg har kost meg med han - en nydelig gutt. Må si de får super behandling på Intensiven, både mor og barn. De gjør en fabelaktig jobb der.

Jens var 3510g og 50 cm da han ble født. Nå er vi endelig hjemme og bare koser oss. Stor stas til jentene også. Det er rift om den karen, og han kommer til å bli utrolig bortskjemt !

Hilsen Anita,

Fortsetter under...

GRATULERER Anita!!!! Så godt at alt gikk bra med Jens, selvom jeg skjønner dere har vært igjennom mange bekymringer nå i starten. Men det viktigste er at han blir helt frisk! Så godt at du er fornøyd med oppfølgingen dere fikk, det er viktig.

Lykke til videre, og kos deg med den lille gutten. Merker at det kilte i magen når jeg leste om fødselen din, min termin er ikke før i begynnelsen av august, men merket at jeg begynte å glede meg litt mer nå....det er magisk å endelig få møte den lille....

Klem,

Å kjære deg..... Først og fremst, GRATULERER så hjertelig med lille Jens!! Så herlig å være "ferdig" :-) Du gikk litt over tiden også, gjorde du ikke?

Må si hjertet mitt slår litt ekstra når jeg leser om komplikasjonene for lille Jens. Det er vel det vi alle er redde for, at det skal være "noe" som går på tverke under fødselen! Men likefullt, det går jo som oftest bra, som med dere, og det virker jo også som om oppfølgingen har vært tilfredsstillende for dere begge to!

Igjen, mine hjerteligste gratulasjoner - kos dere masse, og følg med her inne til jeg har født da :-)

Gratulasjonsklem fra

Annonse

Ååååå så koselig! Gratulerer så masse!!!

Det ble en tøff start, men så utrolig deilig det må være å endelig ha han hos seg.

Jeg har selv jobbet flere år på nyfødt intensiv, så jeg vet hva du snakker om. Flott at du ble tatt godt vare på!

Nå kan du bare kose deg, etter ett langt svangerskap. Gleder meg til jeg kommer dit.

Hei Anita65§

Gratulerer så mye med lille Jens. Han fikk ikke den beste starten når han kom til verden men så fantatiskt at alt har gått så bra.

Jeg fikk vår første 7 uker på tiden og han lå nesten 3 uker på prematur-avdelingen på Ullevåll. Fikk en helt fantastisk oppfølging som gav meg mye trygghet videre som nybakt mamma.

Nå er det bare å kose seg med lillemann og resten av familien.

God helg!! :-)

Gratulerer så masse med lille Jens!

Endelig hjemme og kan kose dere alle sammen, så fint.

Så bra t du har hatt et fint opphold på sykehuset tross den tøffe starten.

Ikke greit når ikke alt går etter planen, men da er det bra at man får så god oppfølging også som mamma.

Lykke til vedere alle sammen.

Har lurt på hvor det ble av deg, men har vært litt for selvopptatt siste dagene. GRATULERER så mye, en gutt midt på treet, og for foreldrene sikkert verdens flotteste!! Litt tøff start, men dere fikk tydligvis god hjelp, og da føles alt så mye bedre. Håper du har kommet deg og at dere kan nyte denne tiden i fulle drag.....

Annonse

Gratulerer så masse.

Det var litt av en start for dere. Godt å høre at dere koser dere nå, og at fanklubben tar godt vare på ham. Og veldig betryggende å høre slike gode historier fra helesevesenet. Det har så lett for å være de leie og negative historiene som fester seg.

Lykke til videre!

Hilsen fra

Tusen takk for alle gratulasjoner og lykkeønskninger ! Jens har det kjempebra, og vi koser oss alle sammen med han. Han er en rolig, grei, snill og behagelig gutt. Spiser bra og sover om natta. Det er bare så deilig å være ferdig med svangerskapet og endelig ha han her. Bare gled dere alle sammen til dere får babyen i armene ! Ønsker alle LYKKE TIL !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...