Gå til innhold

Min fødsel (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

natt til fredag 9.2 våknet jeg rett over ett av at vannet mitt gikk, hadde da 5 uker til termin og var helt uforbredt, fikk kastet noen klær i bagen og la meg ned etter beskjed fra sykehuset (visste ikke om hodet var festet), husker jeg skalv imens jeg lå og ventet på sykebilen, gledet meg, og var redd samtidig, fikk nå komt meg i sykebilen, riene kom med 3-4 minutters mellomrom, så ambulansepersonellet var redd fødselen skulle foregå i sykebilen :) (skulle egentlig til et sykehus 20 min unna, men pga prematurt barn måtte jeg til stavanger 1 1/2 rime unna)

kom inn på sykehuset rett før tre og ble lagt på registrering, og da roet riene seg litt.. ble sjekka for åpning, men nei du, 1 cm var alt de timene med rier hadde fiksa.. ble mildt sagt lei meg (hadde forventa en rask fødsel i og med at mamma bare brukte 3 timer på meg.. så feil kunne jeg ta..)

ble trillet ned på fødeavdelinga og fikk noe å sove på for natten, våkna i 7 tiden på morgenen, og hadde rier igjen, men fikk ikke mer åpning. gikk da rundt på sykehuset til kl tre, da kom det masse slim, og mannen min fant en rullestol og fikk trillet meg inn på føden igjen..

lå på rommet på føden mens riene ble værre og værre, jeg trodde beina skulle dette av meg, det var grusomt, skulle virkelig ønske jeg hadde fått riene i magen i stedet for i ryggen og i lysken..jeg gråt mine modigste tårer der jeg lå..

så ble jeg beordret inn i dusjen, men det hjalp ikke i det hele tatt, hadde 7 rier på 10 minutter.. og begynte å bli utrolig sliten..

åpningen ble sjekket kl fire igjen, da hadde jeg tre cm åpning.

i syvtiden ble jeg kjørt inn på et føderom, og da hun sjekket åpningen igjen da, og den fortsatt bare var 3 cm bestillte jordmor epidural..

de kom etter 15 min, og for en befrielse det var!!

fikk endelig slappe av litt..

kl ni ble jeg satt på drypp for å få skikkelig gang på riene igjen, åpningen hadde da blitt mellom 4 og 5 cm, og jeg kunne ikke tro det ikke tro den ikke var blitt mer..

så i ett tiden var endelig åpningen blitt 9 cm, og jeg fikk begynne å småpresse for å bli kvitt den siste kanten, rett etterpå var epiduralen tom og jeg hadde fått 10 cm åpning kl 01.30 begynte jeg å presse, det var en befrielse å endelig være i gang..

klokken nærmet seg to og fosterlyden sank og det ble bestemt at hun skulle tas med vakum, og det var ikke noe godt!!! men fort gikk det da, og 02.08 den 10.februar ble vår lille skatt født etter 25 timer med rier, 2671g, 45 land og 35 rundt hodet, og sevfølgelig verdens nydligste!!

bilde ligger under profilen min..

ble litt rotete dette her, men var godt å ha fått skrevet det ned..

Lykke til videre alle sammen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye:)

Måtte dere være lenge på sykehuset eller?

Kos deg med lillegull:)

Skrevet

tusen takk for det :)

lå 11 dager, men det var jammen lange dager, fikk ikke ligge på samme avdeling som henne, hun lå på nyfødt intensiven, mens jeg lå på hotellet, og det er ganske langt mellom de to stedene, ble helt utslitt av all løpingen, så det var utrolig godt å komme seg hjem :)

Skrevet

føler med deg... eg låg i 21 dager når min første ble født ( også 5 uker for tidlig født)... veldig lange dager og masse mas med pumping og amming ( ikkje kos i det heile) men dei er flinke på neonatal avd. og skal ha all ros for det:)

gratulerer og lykke til videre

Skrevet

tusen takk for det :)

ja en føler en løper og løper hele dagen, og at en ikke får den tiden med barnet en ønsker.. men det gikk nå godt da :) og på avdelingen var de helt supre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...