Gå til innhold

Liggestillingen på OTH

Anbefalte innlegg

Skrevet

legger merke til at det har vært litt hets omkring liggestillingen på OTH, at det er en motevogn som ikke egentlig er så god for barnet osv. Synes dette er litt merkelig, for nå har jeg vært i mange barneutstyrsbutikker i Oslo, og jeg har sett nøye på vogna selv (vi vurderer OTH men har ikke bestemt oss). Butikkene sier den har en unik liggecomfort og sittecomfort, og når man ser NØYE etter på setet, så ser man at barnet blir liggende med stumpen litt ned i setet, slik at beina faktisk ikke blir hengende så tungt ned som enkelte påstår. Barnet ligger altså med noe skrå rygg, så går beina litt skrått oppover igjen, før de hviler ned ved knærne over fotbrettet. Med andre ord ligger de som i en stressless-stilling hvor man har justert opp litt ved knærne - og det er jo en behagelig stilling som heller ikke er ugunstig for blodomløpet, så jeg spør meg da hvor all denne OTH-hetsen kom fra?

Jeg er fortsatt åpen for hva slags vogn vi skal kjøpe, bare så det er sagt. Vurderer både Teutonia og TFK også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sant som du sier, vogna er nøye utformet for at ungen skal ligge best mulig..! :-) All OTH-hetsen bunner nok i misunnelse og uvitenhet :-) Lille juni06-snuppa mi har aldri sovet så godt i noen vogn som i OTH, og jeg har hatt maaange vogner *flau* hehe..! Det kommer uansett an på hva slags vogn du er ute etter, til hvilken bruk du trenger den osv, men OTH er en av få vogner som (i mine øyne) oppfyller omtrent alle krav jeg har til en funksjonell, fullverdig sportsvogn! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...