Gå til innhold

råd fra dere ammehjelpere...!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fullammer babyen på 3 mnd. Problemet er at hun vil ligge så kort på høyrepuppen, kun et par minutter. Det har vært tilfelle helt fra starten. Ofte vil hun ikke ta den heller, særlig utpå dagen da den er veldig myk. Føler derfor at det blir mindre og mindre melk der, og må bruke venstrepupp i nesten alle måltider unntatt natten hvor jeg bruker høyre. Virker som hun ikke gidder suge når spruten avtar.

Jeg prøver nå å amme litt hyppigere og starte med høyrepuppen, men er redd for at det går utover venstre. Hvor lenge kan man klare seg med å hovedsakelig bruke 1 pupp? Og så prøver jeg å amme litt hyppigere (max 3 timer på dag), men om hun ikke er nok sulten så vil hun kanskje i alle fall ikke ligge lenge nok.. Noen råd? Vil jo gjerne fortsette med ammingen...

Pumper litt innimellom også, og da får jeg ut max 80 ml selv om jeg pumper fra begge og bruker spray.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måte med venstre puppen. Det har jeg hatt med alle mine barn!

Det jeg gjør er å alltid begynne med venstre, så sant jeg ikke har helt spreng i høyre og ikke kan vente med den.

Dersom det er veldig lite melk, prøv å legge deg ned for da er babyen mer tålmodig. For da er det kos samtidig som babyen stimulerer for mer melkeproduksjon i høyre bryst.

Gjør du dette kommer det nok mer melk etter hvert. Vær tålmodig. Det kan nok gå bra å fullamme med en pupp. Tenk på de som fullammer tvillinger! Men jeg ville satsa på å få litt melk i det høyre brystet også. Det er slik jeg gjør det selv. Må si at noen ganger har jeg mer melk enn andre i det dårlige brystet. Ikke gi opp av den grunn.

Ser også at du pumper deg. Det er veldig lurt. Har selv erfaring med at mengden varierer, og at det er mindre å hente fra det dårlige brystet.

Masse lykke til!

Skrevet

takk for svar. Jeg får fortsette å starte med høyre da. Er bare redd at det skal gå utover venstre. Babyen er veldig urolig og suger annerledes når vi sitter, så vi ligger alltid... slitsomt...

Jeg prøver iblant å ligge sånn at hun tror hun får venstre, for ofte nekter hun helt å ta høyre og bare begynner å gråte. De siste to dager har jeg gitt litt utpumpet melk på flaske om kvelden for å være sikker på at hun får i seg nok mat. Hun er ikke så flink til å vise om hun er sulten eller mett. Men da pumper jeg etterpå, evt ammer først og flaske etterpå. Tror du det er dumt at jeg gir litt på flaske? Vil jo at hun skal klare flaske dersom jeg må gi opp ammingen.

Skrevet

Du kan amme lenge på en pupp om du finner deg i at puppene får ulik størrelse. Tvillingmødre ammer jo. Kan andre aammestilinger hjelpe? Noen finner til og med ut at det fungerer om de går pg ammer på den upopuære. FInt at du alltid prøver først med den upopulære puppen. Tømmer hun høyrepuppen datror du?

Skrevet

vet ikke om hun tømmer den helt. Tror kanskje ikke det. Når jeg har pumpet så ser jeg at det strømmer bra i 1 minutt ca, og så er det litt daffere strøm. Og hun gidder ikke mer når det avtar tror jeg. Men om natten så suger hun veldig bra av høyre, men da er den ganske så full også.

I starten vekket jeg om natten, men så sluttet jeg med det. Iblant våknet hun etter 5 timer, andre ganger gikk det 7 timer. Nå har jeg begynt å vekke litt igjen pga produksjonen. Føles ikke helt rett å vekke heller, så synes det er kjedelig at jeg nå må styre sånn med produksjonen. For om jeg nå er flink og ammer hyppig og øker produksjonen, så vil jo slapp og kort suging fra henne minske melken igjen ganske kjapt antar jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...