Gå til innhold

Huff og huff, hun satte ei brødsmule i halsen!

Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Skulle prøve å gi henne brød i dag, jeg ga henne en mikroskopisk bit, ei smule. Og hun satte den i halsen. Normalt når hun har fått noe i halsen har jeg tatt det med knusende ro, men i dag satt den skikkelig fast, men det hjalp heldigvis med en gang jeg dunket litt forsiktig i henne.

Gjorde jeg noe galt? La den på skjea jeg, så hun tok den derfra. Hun brakk seg også, men jeg er jammen ikke sikker på om det skyldtes at hun fikk den i halsen eller at hun syntes smaken var uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjorde vel ikke noe galt, det hender vel bare at det kommer feil. Spesielt når de skal begynne med brødbiter... Mulig hun brakk seg litt pga av biten kom feil, men det tror jeg ikke gjorde så mye for Ingrid. Tror vi voksne synes det er verre enn de små...

Jeg og tenker på disse bitene som de kanskje setter i halsen, så jeg har ikke turt å begynne med brød enda, jeg. Men det er jo noe de skal lære seg, så går det vel bare feil en gang i blant... Det viktigste er vel at vi ikke går fra dem mens de spiser nå mens de er så små! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ide om at det er enklere å gi brødbit med hendene, dvs at jeg prøver å plassere brødbiten mellom gommene på den ene siden. Da tygger hun fint på den før den kommer for langt bak i munnen. Er brødbiten liten nok kan hun jo klare å trekke den bakover bare med pusten om du er uheldig med innpust og innføring av mat på en gang;-)

Og når biten kommer for langt bak i munnen brekker de seg!

Du kan jo se om det hjelper å putte biten inn til siden i munnen, om du tør prøve igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplevde akkurat det samme da vi begynte med brød. Han brakk seg og gjorde de rareste grimaser... Nå spiser han nesten en hel skive til lunch og det går kjempebra. Øvelse gjør mester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...