Gå til innhold

Noen andre som har fått Pregnyl av legen?


skunkenblomst

Anbefalte innlegg

Jeg er 4+5 i dag og fikk pregnyl av legen for å sikre progesteronnivået mitt fram til uke 10. Jeg må sette en sprøyte i magen to ganger i uken. Trenger råd her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Ovitrelle (samme funksjon som Pregnyl), som jeg tar i sprøyte to ganger i uken. Grunnen til at jeg får Ovitrelle er at jeg tidligere har hatt flere aborter, og får derfor støttebehandling nå. I tillegg tar jeg Albyl-E (tabletter). Jeg er 8 uker på vei, og har vært på ultralyd i dag - alt vel med den lille så langt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg får også Pregnyl 2 ganger i uka. Har dessverre hatt 3 aborter (missed abortion) så derfor må jeg ta dette frem til uke 12, kanskje lenger, vet ikke???

Men det virker bra ser jeg, vært til UL 2 ganger nå med 14 dagers mellomrom, er i uke 10. Og alt har gått kjempefint. Var veldig nervøs når jeg var til UL, men det gikk heldigvis bra. Baby har blitt ca. 3 cm lang, og alt ser ut til å gå bra. Så jeg ønsker deg lykke til. Dette går kjempebra, det kan jeg love deg. Tror det er i uke 12 morkaka tar over produksjonen av progesteron, men dette er noe de sjekker grundig før du får slutte helt med sprøytene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for svar! Jeg har hatt to aborter og derfor fikk jeg også Pregnyl. Jeg ble helt målløs når helsesøster viste meg hvordan jeg skulle sette sprøyten. Jeg gruer meg voldsomt. Jeg regner med at dere er "herdet" allerede? Ble dere fort vandt til å sette sprøytene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke jeg sjøl som setter sprøytene. Det er en sykepleier på gynekologisk poliklinikk. Men nå er jeg så heldig å jobbe på sjukhus sjøl så jeg trenger bare å gå ned en etasje så er jeg der. De setter meg opp på time hver tirsdag og fredag. Men må betale for sprøytespissene da, 25 kroner hver gang. Ingen kjempesum, men alt i alt blir det jo litt, pluss pregnyl som jeg kjøper sjøl og da, men ingen penger kan måles opp mot den lille som vokser i magen min. Om det så var en million kroner, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...