mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 helt fra starten av graviditeten var jeg og sambo enige om hvor dåpen skulle være.. nå har jeg begynt å tenke litt videre på hvem vi skal be og sånn.. skal ikke booke noe eller fastsette noe..men syntes det er fint tidsfordriv å "planlegge" litt... har funne mange ting som vil spare penger om jeg gjør nå..f.eks. kjøpe billige stearinlys på Nille/Europris og male litt på å pynte.. så får jeg dagen til å gå også..=)
tigergrrrl Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 He he.. Jeg tenker også litt på det. Slik som om vi skal ha det hjemme med bare foreldrene våre + søsken eller om vi skal lage til stor fest med tanter og onkler og venner. Vi kommer begge fra "selskapssyke" familier, så det hadde vært hyggelig å ha en stor markering. Særlig siden dette er det første barnebarnet på begge sider + at det ikke er så mange barn i familien fra før. Vi kan leie et veldig hyggelig hus på det lokale museet hvis vi skal være mange, det hadde vært kjekt. For min del går det mest i dagdrømmer - vi er ikke enige om vi skal ha dåp eller navnefest enda. Selv er jeg ikke døpt og vil i utgangspunktet ikke har dåp med mindre han virkelig vil oppdra barnet i en kristen tro. Og så lenge han ikke er spesielt kristen tror jeg han etterhvert vil gå med på navnedag. Så vi har vel en del diskusjoner å ta før vi kan bestemme oss for hva vi skal gjøre. Fest blir det uansett! Vi giftet oss i sommer, og bryllupet var helt fantastisk. Familiene våre går veldig godt sammen, så jeg gleder meg virkelig til å ha fest for dem og den lille. Veldig koselig å planlegge noe som omfatter den lille som ikke er født enda:-)
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 vi skal ha bryllup samme dagen så vi har til og med dato og klokkeslett klart mest p.g.a bryllupet har farger og alt klart, men det kan ver en fordel å vite om det blir gutt eller jente først, og eg har ikkje termin før 12.mai. dåp og bryllup 23.juni
mayaya Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Oi, det var tett på da :-) Vi planlegger kanskje muligens å ha det på vår 1. bryllupsdag, rett før vi reiser utenlands for 3 mndr.. Så får vi sagt hadet i samme slengen :-) Vel, vi får se. Småen er ganske stor innen da, i min familie er det ganske vanlig (5-6 mndr), men i mannen sin familie er de 2-4 mndr når de døpes.. Hvor gamle vil deres være??
♥Spirevipp♥ Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Vi har blitt enige om å ikke døpe vår lille, men ha en fest i steden for! Tror det blir vanskelig å planlegge. Bestemoren til min kjære er 90 år gammel og er veldig kristen. Sist vi besøkte henne på pleiehjemmet så håpet hun så inderlig på at hun fikk oppleve dåpen. Ingen av oss hadde samvittighet til å fortelle henne at vi vil at vår lille Theodor skal kunne velge selv, når han blir gammel nok til det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå