Gå til innhold

Bevegelser i magen

Lykkelig med 2 i magen!

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ulik aktivitet fra tvillingene. Den ene virker som er veldig aktiv og sparker mye, kjenner bevegelsene tydelig. Den andre kjenner jeg sjelden spark og bevegelser fra, disse virker også svakere. Er det andre som kjenner dette?

Mulig det er måten de ligger på. Han aktive ligger med hodet ned i bekkenet og føttene opp, mens den andre har hodet øverst i magen. Begge beveger seg fint når vi har vært på ul, men blir litt bekymret når det er så stor forskjell på aktivitetsnivået deres.

Fortsetter under...

har det sånn ca akkuratt som deg..tvilling1 ligger godt ned i bekkenet og bena opp såklart...sparker mye her og der...magen dirrer osv..=)

tv2 ligger åsså ned,men med ryggen mot meg,så hun sparker i den andre og inn mot ryggen min..merker ikke så mye fra henne..men alt er tydligvis bra..men på ul er hun åsså roligere enn tv1..men de sier alt er bra så da får jeg slå meg til ro med det..

jeg kjenner hvertfall tv2 innimellom..så da vet jeg hun er der=)

men er du bekymret så ringer du sykehuset=)

Jeg kjenner også mest fra TV1, han ligger med hodet ned.Han er meget aktiv!!!!! Og jeg er virkelig øm både her og der... TV2 ligger også i hodeleie, men er ikke like aktiv, det spørs om det har med hvordan de ligger og hvor morkaka-/ene dine ligger...Men jeg kjenner liv der innimellom, men jeg blir og litt bekymret og usikker til tider...Legen på ullevål sa jeg bare måtte ringe hvis jeg syns det var litt for rolig, da kunne jeg komme inn når som helst på døgnet! Vet liksom ikke hvor grensen på å ringe går....Skal tilbake mandag om 1 uke, skal spørre litt nærmere da...

Lykke til

Annonse

Hei, jeg hadde akkurat samme. Har 2 gutter fra før og var på reglemessig ul på sykehus pga stoffskifte. Legene sa at jeg skal føde 2 barn ca. 3 kg hvert. Jenta var 2.6 og gutten var 1.8. Hun lo med hodet ned i bekken og føttene til høyre under ribb benet. Han lo på tvers med føttene på akkurat samme plass som jenta.

Har merket nesten ingen bevegelse eller veldig rolige i flere uker før.

Morkaka har sluttet å virke kanskje i uke 30. (Legene er ikke enige om når). Legene målt feil selfølgelig men fikk samme målene hver gang. Jeg råde deg å finne 4D (four dimentional) UL som ville vise barna tidelig. Sykehus her hadde ikke den men jeg ville gjerne har betalte å få en.

Alt gikk greit til slutt. Var sett i gang uke 36+6, hun var født vaginalt og han var akkut keisersnitt. Håper det går greit med deg! Jeg er ikke innom forumet ofte men sende epost til [email protected] hvis du har flere spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...