Gå til innhold

dere med hormonspiral..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg kan vel svare på de, siden jeg har fått den satt inn i dag... bare lurte om det var flere, og hvordan de hadde det ;)

det gjorde bare bittelitt vondt å få den satt inn, men jeg har fortsatt litt vondt der den sitter nå.. håper det gir seg snart..

og jeg som gledet meg med å "sette i gang" kanskje allerede i morgen.. men neeiii... pga infeksjonsfare mente legen at vi må vente en hel uke... bleh.. en uke til ;(

fikk satt inn for et halvannen uke siden.. Hadde grua meg veldig, men gikk helt greit. Litt ubehagelig er det jo, men er ikke gla i denne undersøkelsen uansett så... Fikk beskjed om å vente et par dager før vi hadde sex. Blødde bittelitt i et par dager etterpå-. brukte da kun truseinnlegg så var ikke mye. Igår begynte jeg å blø bittelitt igjen.. så det bare på papiret.. kunne regne med litt småblødninger innimellom sa hu.. før det stabiliserte seg, ofte etter ca 6 mnd tror jeg..

Ikke merka annet enn litt "mens"vondt liksom rett etter jeg satt den i.. ellers greit.. håpe dette kan funke.. Virker liksom så greit med sånn prevensjon.. slippe å huske på ei pille hver dag og styre med dong under akten:oP

jaja.. lykke til ihvertfall.. håper jeg kunne svare deg på dine spm. Men husk at dette er veldig individuellt, så tror ikke det er likt for noen.

Jeg skulle sette inn spiral til 6 ukers kontrollen, men det var ikke "klart" der enda - så jeg må vente til 13.april!

Forrige gang satt jeg den inn etter 6 uker, men det var ikke klart da heller - det resulterte i at han måtte foreta en liten utskraping...Det var ikke godt, men jeg overlevde da:)

Jeg hadde småblødning etter at den ble satt inn og fikk beskjed om ikke å ha sex før om to uker. Jeg mistet mensen, helt til jeg tok den ut for 1 år siden, deilig! Da hadde jeg hatt den inne i over 4 år. Har hatt en del migrene og mistenker hormonspiralen, men det hadde jeg nok også hatt med p-piller.

Annonse

min lege sa at hormonspiralen var for eldre damer ... husker ikke helt detaljene... men han mente at kobberspirel var bedre... jeg fikk inkallelse til gynekolog i går.. så er jeg heldig får jeg det en gang i juni :s juhu............ nei

så da er det bare og ta det med ro og hoppe av i svingen ... ha ha

så vidt jeg vet er den beregnet på kvinner som har fått barn.. regner med at det var det legen mente med "eldre damer" ;) har noe med livmoren å gjøre... husker heller ikke detaljene.. er 26 forresten.. er jeg en av de eldre damer da? ;)

men valget mellom kobberspiral og hormonspiral var enkelt for meg, sikkerheten med kobberspiral er rundt 98%, mens den med hormonspiral er hele 99,8%..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...