Gå til innhold

Til dere som har tatt ks plis svar.

Anbefalte innlegg

Heisann. jeg lurer på noen ting.

Når en tar ks og får den bedøvelsen som skal bedøve bena er dere ikke redd for at bedøvelsen skal virke fra livet og opp istedenfor ned ?? har hørt at det har skjedd ..

Oxo lurer jeg på når en ligger på benken og skal ta snitte er dere ikke redd for at dere skjenner noe , at det skalgjøre vondt ??

Og etter snitte , gjør det ekstremt vondt i såret da???

Pliiiiiisss svar meg ..

skal kanskje ta ks

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8552661-til-dere-som-har-tatt-ks-plis-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min fødsel for 2,5 år siden endte i hastekeisersnitt (i narkose) etter mislykket forsøk med vakuum. Denne gangen skal jeg ha planlagt keisersnitt, og gleder med til å kunne være tilstede under forløsningen.

Min jordmor sier at det å ligge på ryggen for en gravid uansett kan være litt ubehagelig og bedøvelsen kan gå høyere opp enn bare til livet. Man vil dessuten føle at det "jobbes" med magen, legene må jo røske og dra litt i huden for å få ut babyen.

Jeg hadde ingen problemer med såret mitt etter forrige gang, men man er avhengig av mer hjelp de første ukene, spesielt ut av sengen og opp av sofaen...

Jeg tror at alle fødsler, enten det er vaginalt eller ved keisersnitt, fører til noe smerte. Å tro noe annet ville være naivt. Det handler bare om å finne den forløsningen som er til det beste for deg og barnet i deres situasjon.

Lykke til!

Er ikke redd verken for at bedøvelsen skal gå oppover eller at jeg skal kjenne noe der nede jeg.. Hadde hastesnitt i 2005, bedøvelsen var himmelsk og jeg kjente de drev på der nede, men ikke vondt (de spør deg hele tiden om du kjenner noe, gjør du det får du mer). Selvfølgelig kan det skje ting under et ks, det er en stor operasjon, men redd for det er jeg ikke.. Håper på ks også denne gang pga div komplikasjoner.. Legger meg gladelig på benken og lar de skjære meg opp, ingen betenkeligheter med det..

Såret gjør vondt noen uker etterpå, men mest de første dagene. De første turene opp av senga er grusomme, men det går over! De strammer i såret en god stund etterpå..

=)

Hei - jeg er veldig pysete av meg naar det gjelder sykehus aa saann, og naar legen sa til meg at naa er det ikke annet aa gjoere enn aa ta ks - saa var jeg ikke hoey i hatten akkurat. Jeg var livredd og skalv - redd for at bedoevelsen ikke skulle virke, at jeg skulle kjenne noe, at noe skulle skje etc., for man er jo vaaken og jeg var utslitt etter 12 timer med rier. Men de som tar bedoevelsen paa deg og legene og sykepleierne er veldig flinke til aa ta vare paa deg, de sjekker flere ganger at bedoevelsen virker som den skal, spoer hvordan du foeler deg etc. og han legen som satte bedoevelsen var der inne gjennom operasjonen og passet paa at alt gikk greit med den. Det var ikke noe aa grue seg for i det hele tatt!!! Det var ekkelt naar de rev og slet og han blir litt oer i hodet av bedoevelsen, men det er ikke vondt i det hele tatt. Man kan jo skjeonne at de dytter og drar litt naar babyen skal gjennom en 15 cm aapning helt nederst paa magen...hihi Jeg husker jeg sa til legen at han maatte passe paa aa putte alt inn og paa plass igjen ettter at babyen var ute..

Naar det gjelder snittet saa er det oemt naar du beveger deg og saann, men det er ikke saann at det gjoer ekstemt vondt akkurat. Det er saart men det blir raskt bedre. Jeg syns iallefall at det hoerest bedre ut med snitt paa magen enn "der nede" (om man klippes eller revner) - det maa da vaere mye vaerre??

Lykke til iallefall - og ikke vaer redd for ks - det er ikke noe aa grue seg for i det hele tatt, og det gaar mye fortere enn foedsel....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...