Gå til innhold

Er det noen fare ved å fly?

Baby-07?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:)

Nei, vet du - det tror jeg ikke er farlig, men jeg vet ikke 100%.

Har bare hørt at etter så og så langt i svangerskapet skal man ikke fly.

Men om du er "bare" i 2./3.mnd. feks. og mer, så tro jeg at det skal gå helt risikofritt. Men dette kan du forhøre deg med både hos lege, jordmor og flyselskap.

Lykke til videre og god tur ;o)))

jeg bekymrer meg ikke stort ha flydd både sent og tidlig, men det du kan sjekke er meldinger om det skal være mye kosmisk stråling i det område og perioden du skal ut å fly.. røntgen er ikke bra når man er gravid og det er ikke bra med store mengder kosmisk stråling heller... emn dette er litt difust som om det er farlig med stråling fra mobil tlf pc mikrbølge ovn osv-----...

Ingen spesielle farer sð vidt jeg vet hvis du har et svangerskap uten komplikasjoner. men det er visse ting som man er mer sensitiv for (og det kan jeg bekrefte av egen erfaring) det er lettere og fð ædem i bena, dog ikke mye er dette ikke bra. støttestrømper kjøpt hos bandasist ordner det. pass også på å drikke mye vann (selv om det betyr at du må oftere på do). fordi det er økt påkjenning på systemet er det litt mer fare enn vanlig for blodpropp, men ved hjelp av støttestrømper, mye vanndrikking og stadige bevegelser av bena er det ingen reell fare lenger. Jeg fløy i uke 18 og var flink og drikke vann bevege meg og gjøre ankeløvelser hele tiden, likevel klarte jeg nesten ikke å få på meg skoene etter 2 1/2times flytur. kjøpte støttestrømper til hjemturen og ingen problem.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...