Gå til innhold

Andre babyer som brekker seg av middag? Gode råd mottas med takk!

matchbox

Anbefalte innlegg

Prøver å gi mini middag. Det gikk bra et par ganger, men nå bare brekker han seg, uansett hvilken rett det er. Noen som har vært gjennom dette her og har noen gode råd? Har tatt en pause noen dager nå, men skal prøve igjen. Håper det går bedre ved neste forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Patrick gjorde det til å begynne med. Vet ikke helt hvorfor,men tror det var for at det va litt biter i middagen,og det tok litt tid før han fant ut hvordan han sku få det ned på riktig måte.

Hvordan middag gir du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lett denne spisingen nei... men vil foreslå å bruke 4mnd glass kanskje, som er helt finmost... evt blande litt væske i slik at den blir tynnere? Om du bruker 8mnd glass så krakk den skikkelig med gaffel slik at den ikke har biter... og pass på at du ikke gir for mye av gangen og ikke stikk skjea for langt inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt forskjellige 6 måneders glass. Med Hipp sine, spiser han i hvertfall et par skjeer. Men godt å høre at det gikk over med Patrik, da er det kanskje håp for mini også. Kanskje jeg må prøve 4 måneders glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benjamin brekker seg ikke akkurat, men spytter alt ut igjen og kniper igjen munnen etterpå. Har prøvd mange typer middagsglass. Nå laget jeg noe selv...tok brokkoli,gulrot og potet og moste og han spiste ca 3ts uten å spytte ut. Men da var det nok. Men det er nå en begynnelse.

Så nå skal jeg prøve igjen i morgen med det samme og se om han vil ha litt mer.

Lykke til med mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjemmelaget funket her... :) har innlegg m oppskrifter for noen dager siden.. ellers går hipp-glass m nudler, gr.saker og skinke ned på høykant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...