Gå til innhold

Hallo Apriljente-66 og Sondres mamma!

zoe*

Anbefalte innlegg

En stund siden sist jeg var innom, herlig å lese om alle de mange gode nyhetene her i det siste!

Gratulerer til deg Sondres mamma for huskjøp og alt annet som går bra!!

Husker legen min også fikk mistanke om sv.skapsdiabetes ut ifra en av de første urinprøvene i dette sv.skapet og la ut om at jeg måtte spise minst mulig sukker, karbohydrater osv. Det var akkurat den tiden da jeg var som kvalmest og spiste omtrent ingenting, så jeg var ikke akkurat så veeeldig bekymret. Siden har prøvene heldigvis vært normale. Har sikkert mye å si hva man har spist rett i forveien/kvelden før osv.

Lenge siden vi har hørt nytt fra deg Apriljente, håper alt er bra! Synes jeg husker du for en tid siden skrev at de hadde oppdaget cyster på eggstokkene hos deg.

Det oppdaget de hos meg også da jeg var på den første gu'en etter senaborten (en cyste på 5cm). Jeg hadde aldri hørt om slike cyster og ble litt forskrekket, særlig over størrelsen. Men gynekologen sa jeg ik skulle bekymre meg, at det var helt vanlig og at de som regel gikk bort av seg selv. Da hun undersøkte meg ca 6 mnd senere var den heldigvis vekk (og da var jeg helt i begynnelsen av denne graviditeten).

Håper det ordner seg raskest mulig for deg også, for nå har du jammen opplevd nok av hindringer og forsinkelser!!

Igår var jeg til kontroll, alt bra, lillejenta lå på tvers (som vanlig) med en fot i munnen og så ut til å storkose seg :) Morsomt med ul nå når ansiktstrekk osv kommer tydeligere frem!

Har hatt litt influensa og urinv. infeksjon den siste måneden og vært mer trøtt enn vanlig, men nå begynner jeg å komme i form igjen.

Ha en herlig helg, jenter!

Klem og vårhilsen fra

Fortsetter under...

Hei!!!!!

Ja nå var det hyggelig å høre fra deg igjen!

Hvordan er det med deg?? Hvor langt har du kommet? Så utrolig hyggelig med UL da, og at dere var tilfreds med det dere fikk se! Vi var på ul denne uken, og det var ikke særlig spennende. Ventet først i over en time pga. forsinkelser, og når vi så omsider kom inn, fikk vi kun 5 minutter hos en utrolig stressa og lite sjarmerende overlege (skriver ikke navnet hennes, da hun er ganske "kjent".....). Uansett, alt står bra til med Tuva, hun vokser som hun skal, og alt utvikler seg normalt. Klart jeg sammenligner med siste svangerskap, og UL vi fikk på Sondre da i samme uke. Men det var en privat ul, vi var hos jordmoren en hel time, fikk masse detaljert info, og flotte bilder å ha med hjem, selv om det allerede var i uke 32.

Så jeg skal vel være takknemlig for at alt står bra til med henne, og så avvente til fødselen er overstått med å ta henne skikkelig i øyensyn...

Nok om det. Sitter akkurat og koser meg med sjokolademelk. En av mine mer standhaftige og barnslige vaner kanskje, men kan ikke la være. Jeg føler meg på ingen måte truffet når det gjelder de parametre som ofte fører til svangerskapsdiabetes (overvekt, usunn og inaktiv livsstil, og inntak av mye snop), så jeg koser meg med rette jeg.. Men alt med måte selvsagt!

Håper - som deg - at alt står bra til med Apriljente også, svært lenge siden vi har hørt noe fra henne nå! Krysser fingrene for gode nyheter!!!!!!!

Uansett, ha en koselig helg begge to - i regnet.......

God klem fra meg

Hei på deg Zoe*, hyggelig å "se" deg igjen , og ikke minst koslig at du sendte meg en liten tanke også :)

Ser ut som det går bra med deg og magen. Håper studiene går bra også :) Spennede tider i Zoe' familie.

Joda, det stemmer det med cyster, og det var mange av dem! Heldigvis skal de forsvinne av seg selv sies det. Nå har jeg fått mens igjen (kun 3 uker siden sist!) og skulle vært på legesjekk på dag 2, men det blir først i morgen og da er det ant. for sent..hmm..Både gru/gleder meg. Har fått så mange skuffelser på de siste legebesøkene, så skjer det noe positivt blir jeg overrasket..! Har nå fokusert veldig mye på underliv med alternativ behandling, urte-teer, homeopatmedisin, så jeg håper det har gjort sitt til at dette går riktige veien :)

Ellers har vi vært sammen med en 2,5 åring i helga sammen med foreldrene. Så savnet er ikke mindre akkurat... Så jeg har fått den æren å lese godnatteventyr og pusset tanna...:)

Ha det godt så lenge, du og sondres mamma. Nå har dere en fin tid fremover mht. årstid. Gled dere!

stor klem

Hei jenter!

Så koselig å høre fra dere begge to!!

Her går det i ett om dagen, nye forelesninger om morgen/formiddag, store jenter som skal hit og dit om ettermiddagen. Etter kl 21 klarer jeg ik holde meg våken særlig lenge... Men alt er bra, både med magen og formen, så da skal jeg ikke klage!

Morsomt med vår og lettere klær, med tjukk vinterjakke var ikke magen særlig tydelig, nå er det derimot ingen tvil. Mange medstudenter og andre bekjente som ikke visste noe som har fått seg en overraskelse i det siste :)

Idag er jeg 27+4, og har visstnok 87 dager igjen, tipper jeg ligger sånn ca 4-5 uker etter deg, Sondres mamma.

Kjedelig med stressa leger på ul, skjønner godt dere var skuffet, Sondres mamma. Slik er det på sykehuset her og, derfor er jeg glad jeg valgte å gå til private kontroller hos gyn i dette sv.skapet. Hun har ul.apparat og tar seg veeeldig god tid og er nesten mer entusiastisk enn meg over å kikke på den lille.

Godt å høre at du også har fått beskjed om at cystene sannsynligvis forsvinner av seg selv, Apriljente, du skal se all den alternative behandlingen du har vært så flink til å følge opp får fart på sakene!

Hvordan gikk det på legekontrollen? Skjønner godt du er lei alle skuffelsene du har vært gjennom. Men er sikker på at alt ditt pågangsmot og din optimisme snart vil bli belønnet.

Koselig at du kan være litt tante til noen smårollinger i ventetiden :)

En venninne som hadde slitt i årevis med å bli gravid passet ei lita jente i noen dager og måneden etter testet hun positivt for første gang!!

Ha det bra så lenge begge to, tenker på dere selv om jeg ikke rekker å stikke innom så veldig ofte.

Klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...