Gå til innhold

Noen som kan anbefale fine lekegrinder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på en nettside at man anbefaler lekegrind med netting, men at polstringen da bør være solid(hvis ikke så kan barnet bite gjennom polstringen, og bli kvelt) Er ikke sikker på hva de tenker på her, er det polstring helt øverst på grinden(kanten/rammen) de tenker på, eller har nettinggrinden polstring nederst, eller hva?

De skriver videre at hvis man velger grind med sprinkler, så må man polstre bunnen uansett, så bebien ikke skader seg (Antar at de mener at sprinklene er harde å falle på?) I så fall, finner ikke så mange, fine polstringer til sprinkelsenger, noen som vet om slike grinder MED fine polstringer?(=her; matter med vegger)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde mulighet til å låne en lekegrind med netting, men jeg synes det er vanskelig å se igjennom nettingen (blir jo helt rar i øynene), og da må det jo være vaskelig for babyen å se noe også. Innbiller jeg meg da :-). Dessuten synes jeg trelekegrindene er finest.

Vi har kjøpt en lekegrind med sprinkler i tre, som bunnen kan justeres i to høyder. Det synes jeg er veldig kjekt. Da slipper jeg å bøye meg så veldig mye. I tillegg har den hjul. Kjøpte en fra Reflex. Gå inn på hjemmesidene deres (reflex.no). Du får de i flere størrelser og farger, og prisen er veldig grei også synes jeg. Vi valgte en i kirsebær og er veldig fornøyd.

Ang polstring kjøper vi sengekant fra ikea som jeg syr sammen slik at den passer. Polstringen er vel anbefalt fordi barnet ikke skal sette fast bein imellom sprinklene, så man trenger vel ikke å polstre hele grinden. I bunnen legger vi et teppe eller lammeskinn, for kosens skyld.

Dette er mine tanker i alle fall, men sikkert mange som har andre meninger. Smak og behag hva man foretrekker. Lykke til!

Skrevet

Takk for bra input!

Nå er det sånn at tanken på å sy(les; ta i en synål) veker gåsehuden i meg.

Finnes det polstringer som man kan få kjøpt løst, eller hører de alltid sammen med lekegrinden man kjøper?(Gjør vel nødvendigvis det, for å matche størrelsen på grinden)

Skrevet

Jeg skrøyt nok på meg sybiten :-). Det blir nok mamma som tar seg av den saken. Sengekanten fra ikea er litt for kort, rekker ikke rundt grinda, derfor må jeg kjøpe to og sy de sammen. Men sengekanten har jo snorer til og bindes fast, så det er ikke sikker at man trenger å sy.

Du kan jo undersøke om man får kjøpt polstring til lekegrinda på reflex. Det er nok stor mulighet for det. Da slipper du alt som heter nål og tråd :-). Lykke til!

Skrevet

snulpilure... Fant ikke noen i kirsebær jeg:( bare bøk og hvit... hvilken kjøpte du?

Skrevet

babydreams.no har fine lekegrinder i tre.... og ikke så ille pris :o)

Jeg drømmer om en 6 kantet jeg da, men har ikke klart å bestemme meg enda..

Skrevet

Vi har Flex system fra babydan. Da er lekegrinden 6-kantet, med tilhørende matte med litt kanter på. Synes lekegrinden ser litt ut som et hundebur (Hørtes fælt ut...) Men det er så praktisk at man kan bruke grinden som beskyttelse foran peisen når barnet blir større! Dessuten er det hengslet dør, slik at barnet kan krabbe ut selv når den tiden kommer. Har vært veldig fornøyd med dette systemet!

Skrevet

vi kjøpte en i tre på barnas hus, der hadde de også sånn teppe til å ha inni, kjempe koselig, med figur og lomme på :) den kan brukes nå og når jentungen er stor nok til å sitte og leke oppi der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...