Gå til innhold

Juni: Når kan vi gi dem en hel banan el brødskive uten å være redd for at de skal sette i halsen?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Nå går det jo bare i smuler her;)

Men snart bør de jo lære å spise litt selv, putte litt brød i munnen selv, men da må jo også bitene være så store at de klarer få tak? Har ikke helt pinsettgrepet her ennå men... Kan vel ikke gi henne en skalk? Plutselig biter hun av en stor bit og setter den i halsen..? hehe, ja jeg er litt brød selv, kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slit med det samme problemmet her..

 

Gir han en liten bit skive, men den tar han med hele hånden og får ikke til å spis biten, siden det ikke er noe av skive som er utenfor den lukkede handen hannes...

 

noen tips jenter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hel banan tør jeg ikke gi. Men hele brødskiver har Mathias fått i et par mnd allerede, sitter å tygger og koser seg :) Skalk får han hver gang vi er på butikken. Mathias er ikke tranghalsa så har ikke satt noe i halsen ennå.

 

Når Mathias får påsmurt brød til måltidene skjærer jeg det opp i passe store biter og legger en og en forran han så han kan ta de og spise de selv. Han begynner å bli ganske flink med pinsettgrepet nå :)

 

Det tok litt tid før han klarte å pelle opp bitene og putte de i munnen da, de forsvant liksom inni hånda, men med litt trening går det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin får ikke banan men brødskive får han i store biter som han spiser alene. skorpa deler jeg i tre så han har sånne lange "brødstaver".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe Baby Safe Feeder da? Så kan de spise en hel banan, frukt e.l. selv uten at du trenger å følge med :-) Har det til lillesnuppa og den er kjempekjekk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spises det både hel banan i handa, brødskivebiter og maiskorn. Er så stolt over å spise selv!

 

Har gått gradvis fram; og så hjelper det kanskje litt å ha 7 tenner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår har øvet seg med maiskorn og andre små biter for å "trene" pinsettgrep. Har fått en veldig fiffig teknikk; tar den med pekefinger tommel; ruller den inn i pekefingern; putter fingeren i munnen og vips så er maten på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi spiser også hel brødskive, banan, eple mm. Ved brødmåltid deler jeg bare brødskiven i to og "klæsjer" sammen, så blir det mindre søl attpåtil.

Hun har hatt bare to tenner inntil nylig. Kommet tre til på få dager, så nå blir det jo sikkert enda lettere med spisingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...