Gå til innhold

fortelle det i x-n?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva hadde dere gjort?

Har blitt gravid med min nye samboer og lurer på om jeg skal fortelle det til faren til mitt første barn?

 

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor fortelle ham noe da, er jo ikke noe han har noe med? Jeg kommer ikke til å fortelle eksen min. Synes ikke det er noe han har noe med.. Han får tidsnok vite det alikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må vel få vite det med tiden, men han er ikke den første somskal informeres mener nå jeg. Jeg har et barn fra tidligere og skal selvfølgelig fortelle det til han, men det er mest mtp at vi har et barn sammen og jeg tror det er viktig at faren viser barnet at han er positiv til at barnet skal få et nytt søsken og kan prate om det med barnet.

'Tror det er viktig at barnet føler at faren syns det er ok at det skal få et nytt søsken med samme mamma men annen far.

 

Jeg forteller vel det etter jeg har fortalt familie og venner det, om ca 2-3 uker. Er 7+0 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvorfor fortelle han det?

Han får jo vite etterhvert uansett, deres felles barn vil vel få vite det etterhvert uansett så da får han vel vite det.

De som forteller det nesten først til sin tidligere kjæreste gir vertfall meg inntrykk av å kanskje ikke være helt ferdig med det gamle og kunne gjerne tenkt seg en reaksjon fra x'n.

Har vertfal vært tilfelle for ett par venner av meg, det har kommet frem i ettertid at de gjerne heller ville ha blitt gravide med sin x enn med barnets far.

Sikkert ikke tilfelle for alle men vær varsom med hvilke signaler du sender ut.

Uansett informer barefar om hvem du forteller det til og hør om han er enig slik at han ikke plutselig får det midt i fleisen fra noen han gjerne kunne unnvære at visste det på et så tidlig tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...