Gå til innhold

Kna jeg reise utenlands når jeg er sykemeldt ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min lege sa til meg at jeg bare kunne reise om ikke det var mer enn et par uker en skulle være borte, en skal egentlig søke trygdekontoreret, men det ble bare så mye papirerarbeid sa han. Og jeg kunne bare reise med god samvittighet.

Viss trygdekontoret finner ut du har vært i utlandet så kan det bli et hekkan utav det.

Det står jo på sykemeldingen,den delen du leverer til tr.kont. at du skal krysse av om du skal oppholde deg i utlandet...

Er jo litt kjipt å lyge da...

• 2 uker senere...

Jeg jobber på legekontor, og det er kunn ett ark en skal fylle ut. Hvor du skal dra og dato. Så skal legen krysse av 4-5 punkter om det er noen fare at du drar osv. Gjort på 5 min og lite papirarbeid. Så sendes dette trygekontoret og får brev i posten om det er i orden eller ikke. Men å få svar fra trygdekontoret kan ta flere uker. Opp til over en mnd så vær ute i god tid. Men er det ingen plager i forhold til svangerskapet osv er det stort sett greit for trygdekontoret.

Annonse

Stemmer, legen må bare skrive at det ikke har noe å si for sykeforholdet at du oppholder deg utenlands i en kort periode. Sist gang sendte jeg det bare inn sammen med sykemeldingen og hørte aldri noe mer om det fra trygdekontoret, fikk pengene mine som vanlig.

reis å isje bry deg så lenge det isje e någe alvorligt du e sykmeldt for å du isj eska ver vekke i mange uker:)ska gjer det sjøl eg...gidde sje ålla me det teita firkanta systemet her i norge..e mange så snylte på ting så ka me ein liten tur te utlandet e sje någe å bry seg me.....god tur!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...