Gå til innhold

Noen som har fått bedøvelse hos tannlege når du har vært gravid?


karro

Anbefalte innlegg

har ebn visdomstann som virkelig burde tas. Men er litt redd for dette med bedøvelse osv. Noen erfaringer dere???

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tannlegen driver å rotfyller en tann og det begynte han på i januar før jeg ble gravid og jeg har time den 14 igjen siden jeg fikk pensilin som skal ligge der i 3 mnd.

 

Leste i går at første tre mnd. skal man helst ikke tannlegen og få bedøvelse så jeg tror jeg skal ringe og avbestille time. Tanna gjør ikke vondt og jeg venter heller med å gjøre noe med det før etter fødsel eller etter at jeg har vært hos legen 28 for å høre hva hun har å si.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal helst ikke ta røntgen og bedøvelse fikk jeg vite da jeg nylig var hos tannlege selv. Men noen ganger må man, det er heller ikke bra å gå med ødelagt tann som kan gi betennelse og plager, eller gå med store smerter. Når tannlegen vet at du er gravid, så velger han bedøvelsesmiddel og styrke ut fra det, og det er ikke farlig for fosteret.

Dette må vurderes fra tilfelle til tilfelle sammen med tannlegen, er det noe som kan vente så vent, men må noe gjøres så vær ikke redd for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap måtte jeg trekke en visdomstann. Holdt det nogelunde i sjakk til jeg var 7 mnd, men da syntes tannlegen at jeg hadde spist litt mye pencelin. Fikk bedøvelse, og det gikk greit. Fikk beskjed om å dra hjem å sove litt. Man spenner seg (iallefall jeg) når man er hos tannlegen. Eneste som var litt slitsomt var at man jo ikke kan ta noe sterkere enn vanlig paracet når bedøvelsen gikk ut. Sikker på at de fleste tannleger har erfaring med behandlig av gravide. Må du så må du, og da er det bare å hoppe i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefalle deg å vente til du er over de første tre mnd. Jeg var hos tannlege når jeg var 7 uker på vei, uka etter mistet jeg. Kan jo også være tilfeldig da, men jeg borret og fikk bedøvelse. informerte tannlegen om at jeg var gravid, men ikke hvor langt jeg var på vei. Fikk bedøvelse, men ønsket egentlig å få mer, og da sa han nei pga graviditeten, så det er jo ikke helt bra når tannlegen tar forebehold og begrenser det litt. Må man så må man, men kan det utsettes noen uker til ville jeg ha gjort det.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen min sa det var trygt å få bedøvelse fordi den virker lokalt. Men man skal ikke ta røntgen fordi de ikke vet sikkert om det kan være skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok bedøvelse til tannlegen og ble litt skremt, var rundt uke ti ca.

Vet ikke om det var kvelningsfølelsen (tunga ble litt bedøvd den å så føltes ut som om jeg ikke fikk pusta bra nok) eller om det var selve bedøvelsen men når jeg kom ut fra tannlegen gikk jeg nesten rett i gulvet, ble krittkvit i ansiktet og kjente at nåå besvimer jeg om jeg ikke setter meg ned, heldigvis var det en hyggelig dame som hjalp meg og slik så jeg fikk satt meg og pusta ut, men jeg kan si at jeg er rimelig skeptisk til den bedøvelsen nå ja, uansett grunn til at jeg ble så dårlig så tenker jeg enn om jeg hadde smelt i gulvet og skada babyen min, det hadde jeg aldri kunnet tilgitt hverken meg selv eller tannlegen som sa at bedøvelsen var ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok rønken hos tanlegen (men måtte vente til jeg var over 3mnd) fikk blyforkle over magen. Han mente at det var ufarlig med bedøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bare si fra til tannlegen om at du er gravid, så bruker de en bedøvelse som ikke er skadelig for babyen. Hvis tanna er så dårlig nå at den må taes, blir det kanskje mye tannpine hvis du ikke tar den ut nå. Det kan være lenge å vente 8-9 mnd med å ta den ut.... Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å rotfylt en tann i dag. Det er ikke farlig med bedøvelse og jeg tok tre bilder. Fikk over meg et blyforkle som beskytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt en ikke skal ta røntgen. Jeg var med datteren min da hun skulle ta røntgen hos tannlegen. Da fikk jeg beskjed om å gå ut av rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...