Gå til innhold

se her!tror d blir coop sine heretter:)


cilie1åGabrielLeander

Anbefalte innlegg

Svenska Miljöinstitutet har avdekket at våtservietter inneholder kjemikalier som klassifiseres som helsefarlige, irriterende, allergifremkallende og giftige. Bare én våtserviett besto testen.

 

Seniorrådgiver i Mattilsynet Anne Mette Eide mener at man bør begrense bruken av våtservietter, og unngå daglig bruk.

 

Sammen med "Våtservietter" fra ICA Norge er "Unique" fra NorgesGruppen verstingen i testen. Disse våtserviettene inneholder konserveringsmiddelet cetrimonium bromide som kan føre til allergi.

 

Testens store vinner er også en av de billigste: "Våtservietter" fra COOP X-TRA koster 24 kroner for 72 servietter.

 

Grønn Hverdag, som har rangert produktene, er skeptisk til Natusan-produktene i testen.

 

"To av tre Natusan-produkter inneholder stoffet butylparaben, som er hormonforstyrrende", sier Lindahl.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men våtservietter er kun noe og bruke på tur eller til og fjerne maling og lignende.... he he... svineri...

 

bruker heller sånne vaske servietter man må vete selv... mye bedre og ikke lukter de vondt heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker heller ikke våtservietter... når man kan til og med bruke dem til å fjerne make-up og maling, vil jeg ikke engang VITE hva som er i de...

 

her brukes kun mesoft kompresser (ca 22,- for 100stk) og lunkent vann.. med litt olje oppi av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fog b siste nummer.

 

Uten betenkelige stoffer:

Libero, Våtservietter med aloe vera (Rema 1000), Våtservietter(bra miljøval på rimi/ica)

 

Med potensielt allergi framkallende og/eller miljøfarlige stoffer

 

Baby seba med, natusan baby extra care, frida (clas ohlson), coop x-tra, euroshooper, cooop soft and mild

 

Uff uff potiensielt hormonforstyrrende

Alle til pampers

Natusan baby wipes

Cien (lidl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man kan fjerne malin med våtservietter har ingen ting med at de er farlig eller noe. Årasken er oljen som er i. Man kan fjerne maling med vanlig matolje også. Og den er jo ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en test i Foreldre og Barn også. Da kom ikke Coop sine så bra ut. Jeg har brukt de til begge barna mine. Testene er så forskjellige at jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker coop sine når jeg trenger våtservietter. De fikk jo best i grønn hverdag sin test! I foreldre og barn så kom de ikke så godt ut.. Jammen ikke lett å vite hva som er best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coop sine kom best ut i forrige testen i foreldre og barn... men i den siste kom di i kategori to... syns det va rart at den bei go kjennt første gangen da??? Men har brukt coop sine, handla jo på coop tel dagli å da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...