Gå til innhold

Stresser opp blodtrykket sånn, flere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har normalt blodtrykk, men har panikkangst og får ofte blodtrykk på 150/105 når jeg måler første gang hos lege/jordmor. Kjenner jeg blir andpusten og superstressa med hjertebank bare jeg ser måleapparatet...Flere som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg har det ikke på samme måte, men vet at det er mange som har det på samme måte; vi kaller det "white coat"-trykk eller legekontortrykk. Hvis du er redd for at blodtrykket er for høyt, noe det sannsynligvis ikke er, kan du få målt blodtrykket gjennom et helt døgn. Da går du med en slik mansjett gjennom hele dagen og natten, og den blåser seg opp og måler av seg selv med jevne mellomrom.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg sliter også med dette.Gikk akkurat med 24 timers måler..Og jeg hadde normalt trykk:)Har alltid høyt når jeg er hos legen.Hjelper ikke å måle meg flere ganger etter hverandre heller..Klarer ikke roe meg ned uansett..Litt slitsomt da...Var hos en spesialist da jeg gikk med 24 timer måleren.Han anbefalte meg å ha blodtrykksmåler hjemme..Så jeg kunne måle trykket selv..Ellers vet de jo ikke om jeg har høyt eller normalt , når jeg skal på kontroller..Og de er jo ganske nøye på blodtrykket når man er gravid..Og det er jo viktig at det er riktig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...