Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Hei. Har normalt blodtrykk, men har panikkangst og får ofte blodtrykk på 150/105 når jeg måler første gang hos lege/jordmor. Kjenner jeg blir andpusten og superstressa med hjertebank bare jeg ser måleapparatet...Flere som sliter med det samme?
liljamin Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 hei! jeg har det på samme måte! sist gang jeg var hos legen målte blodtrykket til 150/80 - etter et par målinger ble det til slutt 128/80. vet ikke hva det kommer av, men det kalles vel "whitecoat syndrom"...jeg blir nesten litt flau av meg selv jeg;)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Ja, har det akkurat som deg. Jeg har løst problemet med å kjøpe meg en blodtrykksmåler på apoteket. Måler blodtrykket hjemme og tar med til lege/jordmor og viser hjemmemålingene. Har vanligvis 80/120 hjemme men hos lege/jordmor kommer jeg aldri under 95/145 selv med avslapping på benken og flere målinger. se denne artikkelen f.eks. http://www.doktoronline.no/section/lifestyle/?action=showQA&url_topic=253&DocumentId=31124181
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Ja, jeg skal gjøre det jeg også. Får jo aldri det "reelle" trykket så lenge jeg er superstressa hver gang det taes.
prøvekluten+3små Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 hehhe,trodde d bare var meg som hadde d sånn jeg...jeg og raaaser opp i blodtrykk hos legen!puls og,så han må hvertfall til pers 2 eller 3 ganger før han får en tilfredsstillende måling fra mi si side:O)pulsen hopper og går den og når jge er der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå