Gå til innhold

Stresser opp blodtrykket sånn,flere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har normalt blodtrykk, men har panikkangst og får ofte blodtrykk på 150/105 når jeg måler første gang hos lege/jordmor. Kjenner jeg blir andpusten og superstressa med hjertebank bare jeg ser måleapparatet...Flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

 

jeg har det på samme måte! sist gang jeg var hos legen målte blodtrykket til 150/80 - etter et par målinger ble det til slutt 128/80. vet ikke hva det kommer av, men det kalles vel "whitecoat syndrom"...jeg blir nesten litt flau av meg selv jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har det akkurat som deg.

 

Jeg har løst problemet med å kjøpe meg en blodtrykksmåler på apoteket. Måler blodtrykket hjemme og tar med til lege/jordmor og viser hjemmemålingene.

 

Har vanligvis 80/120 hjemme men hos lege/jordmor kommer jeg aldri under 95/145 selv med avslapping på benken og flere målinger.

 

se denne artikkelen f.eks.

http://www.doktoronline.no/section/lifestyle/?action=showQA&url_topic=253&DocumentId=31124181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal gjøre det jeg også. Får jo aldri det "reelle" trykket så lenge jeg er superstressa hver gang det taes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehhe,trodde d bare var meg som hadde d sånn jeg...jeg og raaaser opp i blodtrykk hos legen!puls og,så han må hvertfall til pers 2 eller 3 ganger før han får en tilfredsstillende måling fra mi si side:O)pulsen hopper og går den og når jge er der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...