Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Hei. Har normalt blodtrykk, men har panikkangst og får ofte blodtrykk på 150/105 når jeg måler første gang hos lege/jordmor. Kjenner jeg blir andpusten og superstressa med hjertebank bare jeg ser måleapparatet...Flere som sliter med det samme?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Jepp, undertrykket er greit (80) men overtrykket mitt ligger på 150 ved kvar måling. Blir våt i henda når eg ser blodtrykksapparatet...Dei kan stikke meg så mykje dei vil men måle blodtrykk..huff...Kvitfrakkssyndrom kaller legen min det. Høg puls presser opp overtrykket og dette er visst ganske vanlig pga at man føler seg ukomfortabel i en slik situasjon. Måler du fleire ganger og faller undertrykket ditt då?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Hos jordmor sist var trykket 140/90 først, og sank til 128/82 like før jeg dro hjem. I går måtte jeg på sykehuset pga lite liv i magen, og var selvfølgelig superstressa...har også lege og sykehusangst, og målte derfor BT til 150/106 første gang...ikke akkurat lurt å måle det da, men jeg måtte, så...sank til 140 i overtrykk,men var like nervøs hver gang det skulle taes, på nippet til angstanfall...lite hyggelig jordmor i tillegg... Undertrykket forble litt høyt, men legen sa at det nok skyldtes hele den stressa situasjonen (noe jeg merket MEGET godt). Har hatt 120-125-130/75-80 gjennom hele svangerskapet, men jeg er et GODT eksempel på at det faktisk GÅR ANN å stresse opp undertrykket!!! Nå skal jeg gå til innkjøp av hjemmeapparat, får jo ALDRI reelle målinger så lenge jeg er nervevrak....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå