Gå til innhold

Får man virkelig "alt" dette som alenemor og student..? Noen som vet=

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

dette er jo utredgnet for de som er ALENE med barnet... Ikke at jeg er så inne på dette men for min del er det ikke all verden å leve på det jeg kommer til å få utbetalt.

ES: 33000 et eller annet

MND: 8000 Fra lånekassen (i 10 mnd)

Barnetrygd: 970 kr

Så deler av ES må nok spares for å dekke utgifter i sommer mnd, når vi ikke får de 8000. Vel vel. syns ikke det er mye å bli "rik" på...

Gudsjelov så har samboer en god inntekt.

• 3 uker senere...

Forsørgerstipendet er regnet inn i fødselsstipendet ettersom jeg har forstått. Men du får jo også barnebidrag. Det høres ut som mye penger, men vi har nok også mye å bruke dem på. bleier, klær til deg selv og barnet. tenk på hvor mye en ammende kvinne bør spise for å ikke forsvinne.. vi må jo gjerne også by våre (forhåpentligvis) hjelpende slekt og venner på litt mat som takk for hjelpen. hihi

jeg får:

barnetrygd (bobbel)

barnebidrag

overgangstønad

fødselstipend fra lånekassen

og gjennomsnitten av lønnen min de 6 siste mnd

det er mye man får som alenemor og student!!! bare nyt det.. kommer ikke til å være slik for alltid..

høres sikkert mye ut, men så gjelder det jo de som er alene. Er gift og har ett barn fra før ,men får ikke disse summene når jeg skal ha min andre i oktober da mannen min tjener over 25 000 kr i brutto i mnd. Vi er avhenige av at jeg jobber som lærervikar ved siden av studiene mine for at vi skal klare oss og når jeg får ett lite barn til blir jo ikke det akktuelt.

Siden jeg skal ha i begynnelsen av okotober, mister jeg to mnd med jobbing pga sommerferien og er nå hjemme pga svangerskaps kvalme så rekker aldri i verden å jobbe meg opp en så pass stor sum at jeg kan få mnd utbetalinger. så har regnet ut at jeg kan har permisjon med den nyfødte i 4 mnd, før jeg må ut å jobbe.

Så å være student når man blir gravid er ikke alltid rosenrødt siden jeg er ferdig med studiene mine i juni.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...