Gå til innhold

Dette med utdrivningsspray...?

Anbefalte innlegg

Jeg tar jo den ca fem min før ammin/åumping. Det er greit. Men hvor lenge varer den da? Ammingen tar ca en halvtime, og så tar det ofte en halvtime før jeg kommer i gang med pumpingen etterpå (pumper etter gver amming pga sykehusinnleggelsen). Skal jeg da spraye på nytt før jeg pumper siden det da er en time sidet jeg sprayet? Kan det vøre uheldig å bruke den for ofte?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8549245-dette-med-utdrivningsspray/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprayen hjelper deg når du er så stressa at du ikke får i gang noe som helst. Hormonene produseres jo i hjernen din også når barnet suger (eller gråter!), for deg er nok utdrivingssprayen en igangstarter. Siden du har sånn oversikt over hva barnet spiser og hva du pumper til sammen nå, og barnet spiser igjen (hurra), se hvor mye som kommer ut totalt. Spiser barnet hver andre time fra start til start så er det ikke nødvendig å pumpe hvis hun tar et godt mål!

Det burde ikke bety noe om du tar en dasj til for pumpingen, bare ikke få det for deg at du kommer til å trenge denne for evig og alltid! Utdrivingen er veldig psykisk anlagt, og det er litt selvprofeti i det. Tror du at melken renner så renner den, tror du at du behøver spray så må du ha den. Du vet jo godt at utdrivingen var bra før stresset! Okidoki?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...