Gjest Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Vi skal altså forsøke å legge om til et sunnere kosthold, og har vel begynt så smått.. Nå har vi spist sunne middager hver dag den siste tiden, men nå er jeg tom for oppskrifter på god og sunn middagsmat.. Noen som har noen forslag?
*bubbs* Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Jeg vil og være sunn! Skal vi backe hverandre litt opp eller? Kikker litt på sider som aperitif for å få sunne tips. der har de mye godt med fisk og kylling. Hjemmelagde supper er jo også sunne og næringsrike.
1 fjols i huset og ett på vei Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Har mye sunne oppskrifter på dinkost.no
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Litt oppbacking er absolutt ikke en dum ide - vet at jeg kan trenge det Jeg må bli bedre på planlegging; vi har snakket masse om å planlegge middagene uke for uke, og så handle alt inn en gang i uken.. Da har man på en måte bare de ingrediensene å lage av, og er nødt til å lage noe sunt. Men når man er trøtt og sulten så er det dessverre så alt for lett å gå innom butikken og raske med seg noe lett (som veldig ofte også er usunt..) Skakke være lett :/ Men vi skal klare det - blir lissom litt lettere når jeg vet at jeg ikke bare gjør det for min del, men også for en eventuell liten tass som forhåpentligvis vil bosette seg i magen min i ni mnd
*bubbs* Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Jeg starter i dag med stekt laks med grønnsakswok og ris. Egentlig pleier jeg å ha hollandaise saus til men tenkte jeg skulle ta en dert med philadelphia urteost istedet. Kan ikke det bli bra? Tror jeg har sett det i en eller annen oppskrift. Sundt og godt.
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 I dag blir det hjemmelaget pizza på oss.. Blir tunfisk på min side, og skinke på hans (siden han ikke kan fordra tunfisk) Vet ikke hvor sunt det er med pizza, men det er vel neppe det verste vi kan spise.. Ellers skal jeg adoptere din rett, for det hørtes fryktelig godt ut må jeg si.. Kanskje vi tar det i morgen?
*sommerbris* Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Jeg bruker å lage laks i folie med olje og grønnsaker=) Her kan man jo selvfølgelig variere i d uendelige! Det er iallefall kjempegodt og kjempesunt=D 20 min i ovnen=)
*bubbs* Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Kan virkelig anbefale å melde deg på nyhetsbrevet hos aperitif.no altså! Jeg får mail derfra med "dagens rett" hver dag, og får masse inspirasjon! Pizza kan jo være sunt det, om man har litt grovmel i deigen og er sparsom med osten. Og veeeeeeldig godt!! Hehe..
Gjest Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Det skal jeg prøve - takk for tipset! Pizza var veeldig godt ja Det er vel den omstillingen som er det vanskeligste; vi er vant til å spise så som så sunt og variert i løpet av uken, men helgen er lissom litt kos og da går det ofte i taco, pizza, biff o.l. Er disse som er vonde å kvitte seg med. Men en gang i blant må det være lov tenker jeg, hvis vi bare klarer å kjøre en sunn linje ellers.. Off.. er alt for glad i alt som er usunt!
*bubbs* Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 I dag har jeg både spist pizza og drukket øl. Arrggghh!!! USUNN! På den andre siden: det var utrolig fint vær i dag (16 grader i skyggen) og jeg liksom bare MÅTTE ta meg en utepils på pizzaresturanten nede på torget her. SOL SOL SOL!!!!!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Oi! Det hørtes da fryktelilg godt ut.. Øl.. Mmm.. Men hvor er det du bor?!! Jeg vil også bor der hvor det er 16 grader i skyggen (og bare så det er sagt - med sånn temp. på denne tiden av året, er det absolutt på sin plass med utepils!)
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 Aha. Det var litt lenger borte enn jeg trodde. Håpet kanskje det var en slags vår-sensasjon et eller annet sted i vårt langstrakte land - sånn at jeg kunne begynne å håpe jeg også. Den gang ei.. Får smøre meg med tålmodighet jeg da..tvinne tommeltotter og vente på varmere tider og baby-frø
*bubbs* Skrevet 12. mars 2007 #14 Skrevet 12. mars 2007 Hehe... Nei, noen fordeler er det med å bo så langt sør! Gjør heller ikke noe at halvliteren koster 15kr. Jeg gleder meg til å flytte hjem, men jeg kommer til å savne dager som dette!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 13. mars 2007 #15 Skrevet 13. mars 2007 Heisann jenter, dette er noe noe for meg Vi forsøker også å spise sunnere, og så langt går det ganske bra, men grovt brød til frokost og lunsj (evt. salat), ordentlig middag - sjeldnere junk enn før, men mer fisk og grønnsaker, og litt til kvelds. Prøver å ikke gå over 4 timer mellom to måltider. Det er vel et par måneder siden vi kom i gang med dette nå, og jeg merker at om jeg ikke får i meg litt mat hver 4. time nå, så blir jeg helt rar. Kroppen styrer seg selv på en helt annen måte, og det er en veldig deilig følelse Noen av dere som trener i tillegg?
*bubbs* Skrevet 13. mars 2007 #16 Skrevet 13. mars 2007 Jeg trener ca 3 ganger i uka. I tillegg prøver jeg å gå en del mens jeg er på skolen (til og fra og ta trapper osv.) I dag har jeg spist to skiver grovbrød med tomat te en muffin (fy!!) en yoghurt en bit sjokolade (dobbelt fy!!) og pasta med pesto vann Ikke så veldig sunn... (tenker litt mer over hva jeg spiser om jeg skriver det ned.. det er et godt tips..)
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #17 Skrevet 13. mars 2007 I dag har jeg drukket øl - to stk. Trippelfy! Men det var pokker meg godt en gryende vårdag. Så skitt la gå. Jeg har ihvertfall tatt tranen min
*bubbs* Skrevet 13. mars 2007 #18 Skrevet 13. mars 2007 Hehe... Du hadde sikkert fortjent to pils! mmmmm... iskald pils! Det må få være med på kostholdbudsjettet nå for mars måned.
*bubbs* Skrevet 16. mars 2007 #19 Skrevet 16. mars 2007 I dag blir det stekt steinbit-filet med basmatiris og wokede grønnsaker (lager nok bittelitt usunn hollandaise-saus til også da, men resten er jo supersunt!)
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #20 Skrevet 16. mars 2007 Mmmhm.. det hørtes godt ut. Min kjære har ønsket seg så innderlig biff i dag, så hos oss blir det snaddermat med biff, fløtegratinerte poteter og grønnsaker. Ikke akkurat supersunt, men dog... Vi har levd på suppe og salat hele uken, og da er det vel lov..
1 fjols i huset og ett på vei Skrevet 18. mars 2007 #21 Skrevet 18. mars 2007 Etter en hyttetur med altfor mye mat og usunn mat hadde vi i dag suppe Den var kjempegod: Potet- og brokkolisuppe. Ble igjen litt jeg kan ha som lunsj i morgen også, perfekt!
*sommerbris* Skrevet 22. mars 2007 #22 Skrevet 22. mars 2007 Ok, dette er ikke et middagsforslag.. Men det er skikkelig nammenamm!! =D Vaniljekesam!! Er nok ikke det beste man kan spise, men jeg har fått helt dilla=P Skulle tro jeg allerede var gravid...hehehe...
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #23 Skrevet 22. mars 2007 Jøss..Det hørtes litt snålt ut. Bare spiser du det med skje rett fra boksen eller? Uten noe oppi? Hehh..skulle tro du var gravid alt ja Jeg er kun sjoko-syk for tiden. Off. Ikke særlig sunt; men guuuud så godt!
*sommerbris* Skrevet 22. mars 2007 #24 Skrevet 22. mars 2007 Ja, med skje=D Men dette her smaker som yoghurt da=) Bare litt bedre=) Burde prøves..hehehe Har forresten hørt at det er godt å blande d med cottage cheese..! =)
Gjest Skrevet 25. mars 2007 #25 Skrevet 25. mars 2007 Herregud, jeg eier jo slett ikke selvdisiplin...! Var på besøk hos "svigermor" i helgen, og hun disker opp med alt mulig av namnam. Og vi, som er helt på starten av vår første prøveperiode, har jo bestemt at nå skal vi spise sunt og ikke noe annet enn det! Mhm! Ikke bare har jeg vanskelig for å si nei, men "svigermor" er også av den typen som ikke gir seg så lett..: jo, kom igjen! Ett stykke klarer du! Osv.. Og da står ikke jeg i mot lenger vettu. Så denne helgen har jeg spist så mye godt som jeg sjelden har spist før. Off. Men NÅ er det slutt. Jeg får prøve igjen fra i morra av gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå