Gå til innhold

Kjenner dere forskjell før og etter pergokur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok min siste pergopille på første pergokur i går. Jeg har inntil idag ikke merket noe forskjell på kroppen, men idag kjenner jeg at det "bobler" i eggstokkene. Mye mer enn jeg vanligvis pleier å kjenne det, og mye tidligere. Pleier ikke kjenne noe særlig før eggløsning som ikke bruker å komme før på dag 19 til 22.

I tillegg har jeg for første gang i mitt liv fått litt ømme pupper.

Vet ikke om dette er gode eller dålige tegn, men forandring er det iallefall.

Hva med dere andre pergojenter? Kjenner dere forskjell???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kjenner som forkjell er at puppene kjennes litt tyngre ut (ha, ha - ikke at de er så tunge fra før...), når jeg går på pergo. Og så kjenner jeg EL veeeeldig godt, det er egentlig ganske ubehagelig!

Skrevet

Tar du eggløsn. tester??? Det kan være lurt å gjøre. Du skal vel også ta en bl.prøve på dag ca. 24???

Pergo gav med tidlig eggløsn. og mye kortere syklus ca.29 dager. Går på enkel kur.

På min te kur kjente jeg ikke eggløsn. Men fikk deen bekreftet med bl.prøve (tok ikke eggløsn. tester den mnd.) Men på 2 kur fikk jeg eggløsn. smerter, slim og pos. eggløsn. test på dag 12!!!!!!!!

Jeg opplevde mye bivirkninger med første kur:

- Veldig sårbar og gråt av alt og ingenting,

- Ømme pupper

- Luft i magen

- Svie og kløe nedentil

- Perioder der jeg var søkk våt nedentil (skikkelig ubehagelig ja...)

- Hetetokter

+++

Så ømme pupper er jo et positiv tegn. Hormonene påvirker kroppen.

Dessverre fikk jeg kraftig blødn. på dag 19 ved 2 kur og måtte derfor ha en mnd. opphold. Er nå på dag 24 og håper mensen dukker opp slik at jeg kan begynne på kur 3. Har ikke funnet eggløsn. denne mnd. :-( Tror derfor ikke jeg kan være gravid.

Lykke til!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...