Gå til innhold

Juni: Separasjonsangst


anntintin <3

Anbefalte innlegg

Lillemann er blitt så knytta til meg og pappan nå. I mårrest skreik han da jeg dro på jobb, og uansett hvor faren går om dagene, så kryper lillemann etter. Og i kveld da jeg skulle stelle han for kvelden; ville han heller til pappan sin og skrek så sårt, det er jo godt at han er knytta til pappan sin; bevares, men litt vondt må jeg innrømme at det var. Han har alltid vært en blid og trygg gutt.

 

Men det største problemet har vi når vi skal legge han nå; skriker og finner ikke roen; slik har han ikke vært før. Har lagt seg godt til rette og sovnet uten noe problem. I tillegg har han våknet i 3 tiden og vært våken 1 1/2 time.

 

Begynnte i går å teste Feber metoden; huff; føler meg som en terrorist, men noe måtte gjøres.

 

Kan separasjonsangsten på dagtid og søvnproblemene ha sammenheng med hverandre? Noen andre som har erfart det samme? Gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo tida for sperasjonsangst da :-) Merker det litt her også.

 

Angående legging, ha på t-skjorte selv eller en topp uten ermer når du skal legge han, så kan du ha hånea/armen nedi senga hans og la han ligge helt inntil huden din og forsikre seg om at du er der til han dormer av, så kan du liste deg forsiktig ut ;-) Tror ikke Ferber er det smarteste akkurat nå som han sliter med separasjonsangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i at ferber ikke passer nå i denne tiden når seperasjonsangsten er på topp.

 

Hvis det nettopp har blitt nye rutiner i hjemmet kan det slå ut på nattesøvnen også. Du kan vel bare trøste deg med at det snart er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerte bra med Feber metoden sist sjø; når han skulle vennes av pupp på natten, men så har han vært syk og kommet utav rytmen.

 

Han har aldri sovna om vi har vært i rommet; uansett hvor lenge vi er i nærheten så våkner han når vi går ut.

 

Men allerede i kveld var det mye bedre; så jeg vi fullfører terrorist metoden. Dumt å slutte nå; da blir han bare enda mer forrvirra. Han har vært blid og god i dag også; så jeg tror ikke han har tatt noe skade.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...