Lystpåentiljeg Skrevet 8. mars 2007 #1 Del Skrevet 8. mars 2007 Hva er farlig med disse, siden barna må vaksineres? Vi er tre søsken, alle vaksinert med mmr, og alle tre fikk kusma på begge sider. mmr og bcg + hjernehinnebetennelse har jeg bestemt at sønnen min ikke skal få. Men er det ikke slik at noe er farlig å få som voksne? -Bør jo få sykdommen eller vaksineres. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8547916-hvorfor-er-meslinger-kusma-og-r%C3%B8de-hunder-farlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #2 Del Skrevet 9. mars 2007 Vaksinene gir ingen garanti for å beskytte barnet mot disse 3 sykdommene. I utgangspunktet harmløse sykdommer, men følgesykdommer etter meslinger kan være alvorlig hos barn med svekket immunsystem. I perioden 1969-1985 døde det i snitt 1,5 barn hvert år pga av disse sykdommen. kilde (MSIS og Statistisk Sentralbyrå). Statistikken forteller ikke hvilken helsetilstanden var hos barna som døde. Leger og Helsepersonell hadde før 1983 en annen fortelling om meslinger, røde hunder og kusma. Den gang var det nødvendig med disse 3 barnesykdommene i likhet med vannkopper. Plutselig på dagen i 1983 da MMR-vaksinen ble innført, så var det plutselig snakk om epidemiske infeksjonssykdommer med dødelig utgang. I media ble det slått stort opp fra den gang det het Folkehelsa. overlege Sunne Sandbø hevdet i VG at 10 barn døde hvert år i Norge pga meslinger. Ett par år senere fortalte hennes kollega overlege Hans Blystad også han fra Folkehelsa til VG at i Norge så døde det 20 barn i året før introduskjonen av MMR-vaksinen. Dette kalles for unødvendig skremsel med bruk av løgnaktige faktaopplysninger. MSIS og Statistisk Sentralbyrå har de reelle tallene. Det er også blitt akseptert grunn innen de medisinske fagbøker å benytte argumentet som at "dersom mor er gravid og blir rammet av røde hunder, så er sannsynligheten stor for at barnet kan bli skadet eller dø". Hvor påstanden er hentet i fra er vanskelig å si. Det kan tenkes at dette har skjedd, men de medisinske fagbøker forteller absolutt ingenting om hvor mange som har blitt rammet av denne påstanden. Gutter kan bli sterile hvis kusma slår seg ned å angriper testiklene. Dette kan skje, men ikke nødvendigvis. Ellers er alle de 3 barnesykdommene du har nevnt over her utrolig plagsomme å få i voksen alder. Kanskje derfor det heter barnesykdommer. Det var vel derfor foreldre og besteforeldre før i tiden oppsøkte smittekilden slik at barna skulle få disse sykdommene å bli ferdige med de. Meslinger oppstår også i fullt vaksinerte befolkningsgrupper, så om du er vaksinert betyr det ikke at du slipper unna. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8547916-hvorfor-er-meslinger-kusma-og-r%C3%B8de-hunder-farlig/#findComment-8554159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lystpåentiljeg Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mars 2007 Takk for svar. Driver og setter meg mer og mer inn i dette med vaksinasjon, og min skepsis vokser stadig. Er selv vaksinert med rubbel og bit en har blitt prakket på gjennom årene, og har også slitt med diverse helseproblemer siden barneskolealder. Da ble jeg også lagt inn etter en vaksinasjon. Ser på diverse sider at disse tingene jeg har slitt med helsemessig, faktisk kan være knyttet til de forskjellige vaksinene. Kan ikke helt skjønne hvorfor jeg skal utsette sønnen min for det samme. Sukk, vanskelig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8547916-hvorfor-er-meslinger-kusma-og-r%C3%B8de-hunder-farlig/#findComment-8557209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå