Gå til innhold

regnes overtid fra termindato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer..min uke 40 er jo bebisens uke 38...dumt spm kanskje? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, man er ikke overtidig før etter uke 42

Skrevet

men...jeg har temin 11 mars..jeg kan da risikere å gå 4 uker til jeg da eller?

Skrevet

Nei, du går maks 16 dager over termindato. Det som sies over her stemmer ikke.

Skrevet

Da kan du "regne" med å gå 2 uker i tillegg til 11.mars. Å føde to uker før og to uker etter termin dato blir regnet som å føde til termin. Men vet sykehusene rundt omkring praktiserer forskjellig i forhold til når de evnt velger å igangsette. Hør med jm eller der der du skal føde hvis du fortsatt er usikker! :)

Skrevet

Til blåbærlyng : Det er noen som faktisk går 21 dager etter termindato før de igangsettes.... Så d er ulikt fra sykehus til sykehus, ikke noe fasit svar ute å går!

Skrevet

tusen takk for svar;) nå er jeg litt klokere her..lengter etter bebien min nå, men jeg har ikke lyst til å gjøre noe for å fremskynde..må prøve å la naturen går sin gang..

Skrevet

Jess, helt enig med deg, leser så mye om folk som prøver ditt og prøver datt.. Tror d er helt tilfeldig jeg, hvis barnet kommer etter husvask f.eks.

Tror ikke husvask/sex/rødvin/røyk/hopping/bringebærkapsler o.s.v fremskynder fødselen... Men d er bare min mening.. Jeg har bestemt meg for å la naturen gå sin gang her!

Skrevet

Helt enig..det er helt tilfeldig..lille gullet kommer uansett:) en kan jo gjøre disse tingene, men jeg hadde ikke tort å hoppe..har hørt det ikke er bra!

Skrevet

Her er det iallefall sånn at man får oppfølging en gang i uka etter termindato, og sjekk på sykehuset etter 14 dager. Man blir så satt igang innen 21 dager etter termin.

Dette praktiseres forskjellig ved de forskjellige sykehusene, men jeg tror dette er max av hva de tillater av overtid her i landet.

Skrevet

haha! skal de ha meg til å gå 21 dager etter term dato så skal jeg sannelig lenke meg til sykehussenga og svelge nøkkelen... :)

Skrevet

På SUS (Stavanger) er det visst nye retn.linjer..

De setter igang når du e på den 12. dagen hørte eg igår..

Skrevet

Overtid begynner å regnes 14 dager etter termindato. Dvs er du 15 dager etter termindato er du 1 dag på overtid.

Jeg ble satt igang 17 dager etter termin forrige gang. Da hadde jeg vært til kontroll 14 dager etter termin, og ble sendt hjem. Da jeg var til kontroll 3 dager etter det ble jeg satt igang, men mest fordi jeg "skreik" meg til det tror jeg..hehe

For fikk høre den gangen at man ble satt igang etter max 2 uker på overtid...dvs en mnd etter termindato..

Men har hørt at de ikke venter så lenge nå pga ny forskning som sier at det er økt risiko for babyen å vente så lenge.

Skrevet

På Levanger får man ikke gå overtid i det hele tatt. De har hatt så mange dødfødsler i det siste at de har fått nye retningslinjer, så ingen får gå over temindato

Skrevet

Du er ikke på overtid før du er 2 uker over termin...men så er det ikke vanlig at man går så lenge på overtid da....Du blir jo satt igang nesten med en gang du når overtid...

Iallefall slik jeg har forstått, men så var det heller ikke aktuelt for meg sist svangerskap å gå over (fødte 12 dager før) så jeg har ikke satt meg så mye inn i det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...