Gå til innhold

Jakten på busemennene......

Gla-mor

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å få rensa nesen på babyen. Ser at han ofte er helt tett av busemenner i nesa, og de må jo ut. Bruker hjørnet på en klut eller Q-tips, men det blir under "mild" tvang! Og han liker det ikke og prøver å vri seg unna.

Hvordan foregår deres "jakt på busemenner"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, måtte le litt av den overskriften din :)

Slik foregår jakten her: Jeg kaster meg over nesa hennes når jeg ser en buse og gir meg ikke før den er borte.. Og lillesnupp er sinna som ei fele!

Ellers er det jakttid ved kveldsstellet, da kommer den store stygge kluten og overfaller nesa og jenta blir enda mer sinna.. Hissigpropp?? neida, så søt atte... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsten er heller ikke så glad i at man "peller ham på nesa" ;o)

(Verken med nesedråper, plukking av busemenner eller vasking av grøt-neser) Jeg bruker baby-Q-tips og "mild tvang". Tør ikke bruke vanlig Q-tips, for han er så urolig, er redd Q-tipsen da skal havne for langt inn i nesa.

Dersom han er forkjøla så tar jeg ham som regel med inn på badet etter at pappaen har dusja. Da er det som regel masse damp der, først løsner snørra og så begynner han ofte å nyse... Da kommer busemennene ut av seg selv... :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har samme problem. Enten lar jeg de bare være der hvis det ikke plager henne mye. Pleier å holde på det ene neseboret hennes, da snyter hun det nesten ut. En sjelden gang peller jeg, eller jeg prøver med en klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...