Lykkelig til snart to:) Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Ser dere skriver mye om sinksalve for å hindre sopp ol. under haken. Er A-krem like bra? Samboeren min er veldig imot sink kremen, noen gode argumenter?
så var vi 4 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 a-krem inneholder noen stoffer som ikke er bra for babyen. husker selvsagt ikke hvilke i farten. du skal vel ikke smøre de under haken for å forhindre sopp, bare hold det tørt
Lykkelig til snart to:) Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2007 Ja, det er sant, kom litt feil ut...
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 man skal være forsiktig med A-crem på barna til i er hvertfall 1år, for de skal ikke ha så mye a-vitaminer:) sa helsesøster da...
Lykkelig til snart to:) Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 Min kjære samboer vil ikke høre på meg, og mener at sink krem ikke er bra å ta under halsen i tilfelle andreas får det i munn/:
så var vi 4 Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 er det pga sinken? For det får han i seg uansett når det trekker inn i huden. Kjøp inn en fet salve eller ceridal lipogel hvis dere absolutt skal bruke noe under haken. de er vannavstøtende til en viss grad.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Jeg bruker tørrlotion på sprayflaske under haka, det hjelper veldig. Aderma har den, fåes på apoteket.
Lykkelig til snart to:) Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2007 Sink tas ikke opp igjennom huden, bare så det er sagt:)
1Benedicte76 Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Akrem på hvit plast bruker Phenoxyethanol som er farlig som konserveringsmiddel: http://truthinaging.com/ingredient-spotlight/what-is-it-phenoxyethanol-and-is-it-safe Den gamle A-creme er 100% trygg og man behøver ikke være redd for A-vitaminet da det er snakk om helt ufarlige mengder og dessuten bruker man A-retinol i A-creme som er 100% trygt og godt selv for de aller minste. A-creme på brunt glass bruker kun det godkjente konserveringsmiddelet metylparaben. Grønn Hverdag frikjenner tre typer parabener, mens fire andre fortsatt bør unngås. - Vi ønsker til en hver tid å gi forbrukere så presis informasjon som mulig om innholdsstoffer i kosmetikk. Skal vi få til det er vi av og til nødt til å endre kriteriene våre, sier miljørådgiver Håkon Lindahl i Grønn Hverdag. - Fram til nå har Grønn Hverdag frarådet alle typer parabener. Men tre nyere risikovurderinger har vist at noen typer parabener er trygge. Det er vi nødt til å ta hensyn til, sier Lindahl. Følgende parabener anser Grønn Hverdag nå som trygge: Methylparaben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå