Gå til innhold

Sinksalve vs. A-krem???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere skriver mye om sinksalve for å hindre sopp ol. under haken. Er A-krem like bra? Samboeren min er veldig imot sink kremen, noen gode argumenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

a-krem inneholder noen stoffer som ikke er bra for babyen. husker selvsagt ikke hvilke i farten.

du skal vel ikke smøre de under haken for å forhindre sopp, bare hold det tørt

Skrevet

Ja, det er sant, kom litt feil ut...

Skrevet

man skal være forsiktig med A-crem på barna til i er hvertfall 1år, for de skal ikke ha så mye a-vitaminer:) sa helsesøster da...

Skrevet

Min kjære samboer vil ikke høre på meg, og mener at sink krem ikke er bra å ta under halsen i tilfelle andreas får det i munn/:

Skrevet

er det pga sinken? For det får han i seg uansett når det trekker inn i huden. Kjøp inn en fet salve eller ceridal lipogel hvis dere absolutt skal bruke noe under haken. de er vannavstøtende til en viss grad.

Skrevet

Jeg bruker tørrlotion på sprayflaske under haka, det hjelper veldig. Aderma har den, fåes på apoteket.

Skrevet

Sink tas ikke opp igjennom huden, bare så det er sagt:)

• 4 år senere...
Skrevet

Akrem på hvit plast bruker Phenoxyethanol som er farlig som konserveringsmiddel:

http://truthinaging.com/ingredient-spotlight/what-is-it-phenoxyethanol-and-is-it-safe

Den gamle A-creme er 100% trygg og man behøver ikke være redd for A-vitaminet da det er snakk om helt ufarlige mengder og dessuten bruker man A-retinol i A-creme som er 100% trygt og godt selv for de aller minste.

A-creme på brunt glass bruker kun det godkjente konserveringsmiddelet metylparaben. Grønn Hverdag frikjenner tre typer parabener, mens fire andre fortsatt bør unngås.

- Vi ønsker til en hver tid å gi forbrukere så presis informasjon som mulig om innholdsstoffer i kosmetikk. Skal vi få til det er vi av og til nødt til å endre kriteriene våre, sier miljørådgiver Håkon Lindahl i Grønn Hverdag.

- Fram til nå har Grønn Hverdag frarådet alle typer parabener. Men tre nyere risikovurderinger har vist at noen typer parabener er trygge. Det er vi nødt til å ta hensyn til, sier Lindahl.

Følgende parabener anser Grønn Hverdag nå som trygge:

Methylparaben

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...