Gå til innhold

Tok det opp med sambo ang. barn

Anbefalte innlegg

Jeg og kroppen min føler oss relativt klare for å tenke på å begynne å prøve. Så når jeg hadde avklart det med meg selv, at jeg faktisk ønsker å få et barn når jeg er ferdig på skolen, altså neste sommer. Da har jeg mulighet til å få støtteordningen fra lånekassen med fødselstipend osv. før jeg går ut i jobb.

Så tenkte jeg at jeg skulle ta opp dette med min sambo. Det var ikke like populært.. Han fant vel egentlig ut at han ikke var interessert i å ha noe barn før om ihvertfall 4år til, så vi begge kunne ha gode jobber, et par biler(har jo allerede to, men) osv. Jeg fant ut at jeg må jo bare respektere hans mening.

Men jo mer jeg tenker på det, jo mer gnager det.. Det er nærmest et irritasjonsmoment å vite at det man har lyst på over alt i verden, det kommer man ikke til å ha nubbsjans til å prøve på engang før om endel år..

Jeg håper jo han forandrer mening etterhvert, men sånn det ser ut nå så er han fast bestemt på at sånn er det! Å jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre, fordi det er jo han(!!) jeg vil ha barn med!!

Noen som har et par gode råd på den lange veien?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8547237-tok-det-opp-med-sambo-ang-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

ej he ingen gode råd å gi dej..for ej e i akkuratt samme situasjon sjøl=/

ej he lyst på onge nr 2 no. men min sambo vill ikkje før om 4år!! han sei d samme,han e ikkje klar. men ka me mej som e klar da, betyr d ingenting? ej he snakka me na monge gonga,men han ekje å rikke.

ska vi vente så lenge he dattra vår blitt 8år! å d synst ej e for gammelt foronge nr2.

men ej he lest monge plassa her inne,at dei he klart å overtale dei,el at dei he fått dei på tanken=)

så stå på. d ska ej jer=)

Det er ikke lett nei!

Grunnen til at jeg gjerne vil ha neste sommer er at da er jeg ferdig på skolen, å fordi jeg har vært litt sen(sykdom og dødsfall) med vgs så skal jeg ut i læra etter det... Å da har jeg egentlig valget, å følge to års læretid etter skolen og vente med barnetanken fram til jeg er ferdig , så jeg får fagbrev osv.når jeg er 22, eller få når jeg er ferdig på skolen og heller vente litt med læra.

Annonse

Jeg trur også at mannfolka har litt vanskeligere for å sette seg inn i vår situasjon og den følelsen det er å ha virkelig lyst.. Man kan ikke sammenligne det med å kjøpe en ny bil, eller et nytt hus, det er en helt spesiell følelse som går ut i hele kroppen....

Om de hadde forstått den følelsen så kanskje det hadde vært annerledes =) hehe

Hei=)

Velkommen til klubben ja! Dette er ikke lett nei. Veldig frustrerende når man selv er klinkende klar for en liten, mens han ikke er det. Ønsket blir jo sterkere og sterkere for hver dag. Og det gjør så vondt når den man ønsker barn med mest i verden, ikke vil det samme. Håper du snart får overtalt han til å prøve, imens er det veldig koselig om du henger her sammen oss andre desperate;-)

Klem

Det er det ingen tvil om... Jeg tror nok babyviruset er det værste man kan få.. For når man først har fått det, så går ting mer og mer opp for deg hvor ille du faktisk ønsker en liten spire som er en del av deg, men samtidig noe helt for seg selv... *sukk*

Jeg blir nok her med dere andre desperate ja, for jeg er mildt sagt en av dem selv ;)

Klem

Hehe, så koselig at du blir her sammen oss=)

Babyviruset er det verste man kan få ja! Man henger seg så opp i det at det er ikke sunt! Jeg blir jo sittende her i stedenfor å jobbe med studiene, klarer jo ikke tenke på noe annet. Skulle ønske mannfolka forsto hvor mye dette betydde for oss ja, da hadde de nok vært mer villige.

Klem

Jeg var i butikken i dag jeg, og var så dum å stikke innom bokhandelen... Joda, der var det jo "foreldre for første gang", "Alt om barnet" osv osv på tilbud... Og det føles ut som om jeg støter unormalt mye på babybutikker, mor med vogn o.l... Man blir jo nærmest besatt av babyer... Hadde en innlevering som skulle vært ferdig kl.22 i kveld, men tankene er et helt annet sted...

Det værste var vel egentlig at TR var 4dager for sen denne mnd'n, og den som pleier å være så punktlig.. men så har det jo kommet en TR lignende greie da, som mest sannsynlig er TR da:p hehe..

Ja det er helt villt hvor masse babygreier som popper opp når man er besatt av disse tankene. Blir såå misunnelig når jeg ser en gravid dame vettu, hehe. Tankene er et helt annet sted ja, sliter så med å konse om studiene.

Oj, det du beskriver høres jo ut som graviditet da. Vil ikke gi deg falske forhåpninger da, men det er mange som har en mensliknende blødning når de er gravide. Det er ofte et tegn på graviditet med en annerledes blødning. Jeg ville tatt en test hvis jeg var deg=) Krysser fingrene for at du er gravid!

Nei nå skal jeg på nattevakt, så jeg må desverre gå. Men vi snakkes=D

Jeg tok en test i går(TR kom i dag), kanskje litt for tidlig, men den var klart negativ... Og magesmertene som ofte kommer med TR er veldig til stede... Dessuten så går jeg jo på pilla.

Nei, det er nok falsk alarm, men om det er en kort blødning så får jeg ta en test på slutten av uka... Får vel bare krysse fingrene egentlig ;) hehe..

Du får ha en finfin nattevakt ;) Så snakkes vi helt sikkert! =)

Annonse

Her og er jeg veldig klar for barn mens sambo ønsker ikke ennå... Han sa tidligere at han SKULLE vente i 10 år, så ble det 5 år, 2 år og nå er det 1 år. Jeg har ikke drevet spesielt med propaganda, men vi har snakket litt om det. Det som hjelp her var at jeg ble ferdig utdannet og fikk meg jobb. Nå som det begynner å nærme seg hjelper det veldig at nesten alle hans kamerater er blitt eller skal bli pappa. (Men så er vi ganske mye eldre enn dere og da, jeg 24 han 30.)

Nå blir det litt babysnakk et par ganger i uka uten at han blir sint eller fleiper det bort. Spørs hvordan jeg snakker og da. Men det er bedring. hehe

Hovedinnlegger..

Du er 19 år!!!!!!!!!!

19 år!!

19 år!!

Du har da ingen hastverk! Skaff deg en utdannelse og en jobb - og vent til mannen din er klar.

Guri malla..

Da jeg var 19, tenkte jeg ikke et sekund på barn. Jeg visste såvidt hva barn er..

Det er vel også kanskje en vesentlig forskjell... Du sier du ikke engang visste hva barn var...

Det er greit at du kommer med kritikk, men hvorfor himle med øya bare fordi jeg er ung? Det betyr ikke at jeg ikke har erfaringer om livet på både godt og vondt.. Kanskje jeg ikke har alle, men jeg føler jeg har en del erfaringer her i livet.. Dessuten så synes jeg det blir litt feil å dra alle under en kam.

Om jeg føler meg klar, kan jeg ikke få lov til det da?

Jeg vet jeg ikke har noe hastverk, og skole er jeg snart ferdig med, og jobb har jeg, faktisk så har jeg 2.

Men takk for åpen og ærlig kritikk, det er et fritt land, så man kan si det man mener =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...