Sitronelle Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Hei, Fikk tips om å prøve jordnøtt olje nedentil. Er det noen andre som bruker dette her, og i så fall i hvilken uke bør man begynne? Er det bare å smøre på utsiden der nede, eller skal man liksom putte det langt innover inni der? he he...ble litt teit formulert....men har ikke peiling...
mayaya Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg bruker Weleda fødselsforberedende olje, iallefall innimellom... Det står på flaska at men skal massere mellomkjøttet i 10 minutter (jadda!?!), annenhver dag. For å si det sånn, 10 minutter er fryktelig leeenge da, iallefall i den stillingen, med stor mage..! Fornøyd om jeg skulle klare 5 jeg :-p
LizzyG Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Jeg smører meg med jordnøttolje nedentil. Tror du kan begynne når du føler for det, men jeg begynte vel i uke 36 eller noe. Som mayaya sier så er 10 min LANG tid, så jeg smører ikke mer i noen få minutter.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Får man kjøpt det på apoteket? i hvilke hylle? Hva med kobberkrem??
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Jordnøttoljen står ihvertfall som oftest i kjøleskap på apoteket. Vet ikke hvor kobberkremen står.
milva76 Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 JEg masserer med hvetekimsolje. Fikk anbefalt det av jordmoren min. Hun sa at det hadde dokumentert effekt og at hun syns det var en god idé å gjøre det. Hun sa at jeg skulle starte i uke 34. Er i gang nå, men syns 10 minutter er sinnsykt lang tid å massere et område på et par cm?
EvyHO Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 Mannen min maserte meg med olje (husker ikke om det var jordnøtt), hver kveld de siste ukene før jeg skulle ha første. Han "tøyde" litt i tillegg, til slutt kunne han faktisk lage knyttneve inni skjeden min.... Fødte første jenta mi på 5 pressrier og fikk beskjed av jordmor om at vi helst sikkert kunne takke jobben vi gjorde for at det gikk uten mer enn 3 sting innvendig! Det var litt "ekkelt" i starten at mannen min skulle "jobbe" der nede, jeg følte meg veldig naken, men han syntest faktisk at det var veldig OK å få være med å forberede kroppen min på det som skulle skje. Ikke så mye annet han fikk gjort liksom... og at han kunne få litt skryt for at jeg holdt meg så "hel" etter fødselen var nok hyggelig! :-) Nr 2 kom bare 18mnd etter, så da følte jeg ikke behov for det. Denne gangen skal vi nok straks begynne igjen... (4 år siden sist fødsel nå...)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Wow, en hel knyttneve!!! Her er det så trangt at det knapt går inn et par fingre, og det gjør vondt å tøye, så jeg ser med gru fram mot fødsel nå. Ser for meg revning fra navelen og rundt =( Har akkurat begynt med jordnøttolje-massering da.
LadyLiberty Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Jeg bruker hvetolje (ren vitamin e) fra body shop nedentil. Den har jeg også brukt på magen og smurt meg med for å unngå strekkmerker. Den har greid jobben på magen 100% så jeg håper den er like god nedentil Smører hver dag, men ikke i 10min nei!!
EvyHO Skrevet 9. mars 2007 #11 Skrevet 9. mars 2007 He-he-he (ler). Utrolig hva bearbeidelse kan få til.... Det funket i alle fall... og jeg ble akkurat like "trang" (les: passe til meg og mannen) igjen etter fødselen.
milva76 Skrevet 9. mars 2007 #12 Skrevet 9. mars 2007 kjøpte hvetekimolje på apoteket. mener den også stod i kjøleskapet.
martina85-på OVERTID!!! Skrevet 9. mars 2007 #13 Skrevet 9. mars 2007 kan man begynne å smøre tidligere??? blir det bedre effeekt?? er det for tidlig i uke29????? Er sååååå redd for å spjære....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå