Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal nå snart i gang med ivf i Porsgrunn-mulig prosjekt, venter på de siste blodprøve svarene for å bli godkjent. Føler ikke dere , dere alene \ ensome? Jeg syns alle rundt meg er gravide og alle har jo selvfølgelig fått det til på naturlig måte. Derfor klarer ingen å sette seg inn i den sistuasjonen som veldig mange av oss er i. Man har ingen å prate med når tiden er tung og skuffelsen tar overhånd. Eller Hvordan det føles å slippe taket og la andre styre sistuasjonen, man føler seg hjelpeløs og hva om man ikke lykkes med IVF heller.Jeg vet jeg ikke skal rope så høyt for jeg har et barn, men ønske om å få et barn er enormt stort for det. Sorgen over å ikke få det til selv er stor.Hele verden rundt meg styrers av den tanken hele tiden, hva kommer til å skje, lykkes vi eller ikke, hvor lang tid må vi holde på osv.

Bare et hjerte sukk fra en som ikke takler denne situasjonen veldig bra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Trine.

Dette forumet er iallefall et sted det man kan snakke med likesinnede. Nå er jeg visst så trøtt at mine forsøk på kloke ord ikke er særlig kloke, men vit iallefall at vi er mange i samme situasjon.

Sov godt !

Skrevet

Hei Trine,

jeg vet veldig godt hva du mener. Hele situasjonen er helt absurd synes jeg. Litt utenformegselv-opplevelse. I hvert fall er det en helt ny situasjon som jeg ikke er sikker på om jeg takler like bra til alle tider.

Vi har valgt å ikke fortelle det til noen, og jeg tenker mye på hvorfor vi har valgt det slik og om det har vært dumt. Jeg tror først og fremst at det egentlig handler om å forsøke å ikke farliggjøre det. Er livredd for at folk skal synes synd i oss osv. Da vil jeg kjenne mer på sorgen selv.. hvis du skjønner hva jeg mener? Kanskje det da føles enda mer "alvorlig".

Men det er et ensom savn uansett. Det handler tross alt bare om oss når vi er oppi det. Samtidig tenker jeg på våre foreldre som så gjerne vil bli besteforeldre. Sikkert feil å tenke slik, men for en glede det må være å kunne "gi" dem den gleden.

Det gode oppi alt dette, er at over 70 % faktisk blir gravide ved hjelp av ivf. Og husk på at av disse, klarer ingen det på egen hånd. Så tallene er gode. Det MÅ bli vår tur også.

I alle tilfeller er det som Aguin skriver, dette forumet er et sted for nettopp slike følelser.

Vi skal følge hverandre i mål:-)

Klemmer fra

MaliMali

Skrevet

Hei,

er enig med deg Trine. Det er ikke lett for de som ikke gaar igjennom det vi maa aa vite hva det handler om osv..Det er faktisk bare foerst naa at det har saa smaatt gaatt opp for gubben hva det er vi maa gjennom.>Stakkar har ikke skjoent alt dette enda..

Og det gjoer at det av og til er vanskelig aa prate med alle de som er rundt oss (foeler jeg da) som ikke har proevd en gang, de skulle bare se hvordan det gikk osv og vips var de gravide etter en maaned ...

Men, vi har da hvertfall hverandre her inne!! Og dette er en flott plass aa dele litt frustrasjoner, taarer og babystoev!!

Skrevet

Heisann. Jeg skjønner utrolig godt hva du mener, jeg følte meg veldig ensom helt til jeg fant likesinnede ,bla her inne,

Vi lagde en tråd der vi fra samme landsdel ordnet oss med msnadresse og la hverandre til msn.

Jeg har ihvertfall blitt kjent med en del og jeg synes det var utrolig godt.

Noen som vet og forstår.

Jeg er vel ikke den som bør rope høyest her nå, siden jeg hadde utrolig til flaks og ble gravid på sprayen...og i tillegg har et barn fra før.

Men jeg kjenner følelsene du går med ...

Og jeg synes rett og slett det er for lite fokus på assistert befruktning ute i landet, det er mange som knapt har hørt om det og desto flere som ikke vet hva prøverør er i det hele tatt.Dette fører jo til denne ensomheten en fører , bla til den....

Det er ikke godt å se den ene etter den andre blir gravid på første forsøk.Og det er heller ikke godt å møte mennesker som ikke har et snev av forståelse for hva en går igjennom.

Den velslitte frasen, ikke tenk på det, så blir du gravid, kunne jeg ha drept for altså!!!

En blir pumpet full av velmenende med dog så lite gjennomtenkte ord...

Og en føler seg mer og mer ensom ..

Er glad du har funnet denne siden jeg, for du virker som ei oppegående og real jente.

Håper du kan finne litt venner her inne, evt dra på treff, kanskje kontakte Foreningen for Ufrivillige Barnløse(de har jo eget forum,med chat og de har jo møter og treff)

Jeg ønsker deg alt godt fremover.

Masse vis med babystøv sendes din vei.

Klem klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...