mayaya Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Legen min sa det var kommet nye retningslinjer, så man skulle se bort i fra rådene om å holde seg helt rolig og ringe ambulanse dersom dette skjer.. Har alle sammen fått den beskjeden?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 tror det praktiseres litt ulikt fra sykehus til sykehus her. Forrige gang jeg var gravid fikk jeg beskjed om å legge meg ned hvis vannet gikk (hodet var ikke festa). Og i dag hørte jeg en skrekkhistorie om ei som ikke hadde fått denne beskjeden men "vandra rundt" etter at vannet gikk. Så jeg ville nok uansett lagt meg ned....
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Hodet festet seg ikke ved forrige fødsel (15 mnd siden) og jeg fikk samme beskjed som deg. Bare å komme meg til sykehuset, og ikke kjøre selv. Ta en taxi evt. Det med å legge seg ned og ringe ambulanse var visst gamle rutiner...
snartmammapåny Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 på kontrollen i går var heller ikke hodet her festet. Jm sa at det ikke lenger var rutine å kjøre ambulanse. Men jeg burde ta alt helt med ro, gå rooolig ut i bilen å bli kjørt til føden. Men hun hørtes litt usikker ut, så jeg ble litt i tvil. Hun sa og at den "gamle" rutinen med å legge seg ned var jo den sikreste, og at jeg kunne legge meg ned å ringe føden for videre instruksjon dersom jeg følte for det. Da vil det jo være opp til vakthavende der om de vil ha meg kjørt til føden liggende i en ambulanse, eller sittende i min egen bil..
Stjerneregn Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Idag fikk jeg beskjed om å legge meg rett ned med beina høyt dersom vannet går fordi hodet ikke er festet. Vi har da gått til kontroll ved sykehuset hele svangerskapet. Det er jo mulig at det er forskjellig praksis, men det virker litt rart dersom det ene sykehuset fra det andre opererer med totalt motstridende praksis.
mayaya Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2007 Det virker nesten som at det har kommet nye forskrifter, som en del av helsepersonellet ikke har lest,... Eller? Jeg tror nok at jeg kommer til å legge meg ned og inge føden i alle tilfelle, så får vel de si hva jeg skal gjøre der og da... Tror jeg..
A venter prins Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 I følge min jm skal man legge seg ned og ringe sykehuset. Man trenger ikke ambulanse, men man skal til sykehuset så fort som mulig. I følge Rikshospitalet skal man legge seg ned med en gang og ringe sykehuset. Rikshospitalet arrangerer sllik at man blir hentet i ambulanse. Denne beskjeden fikk vi på fødselsforberende kurs denne uken,
septermor Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 mulig det er litt kynisk av meg, men jeg tror de nye rutinene er for å spare penger: risikoen for navlestrengen rundt hodet er sikkert relativt liten, og kostnadene med å sende ut ambulanse tilsvarende store. Jeg har vært med på noen risikovurderinger og kost/nytte anslag i min tid.
lettereforvirra Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Var til fødselsamtale med fødselslegen på sykehuset i Ålesund og jeg fikk beskjed om å legge meg rett ned om vannet skulle gå nå. Er i uke 39 og hodet ikke festet enda. Ringe føden og de skulle sende en ambulanse. Synest det høres svært fornuftig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå