Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #1 Del Skrevet 8. mars 2007 Dette er i allefall situasjonen for meg nå....er kun 18 uker på vei men merker at det er slitsomt med både jobb, skole og en ettåring... er mye trøtt og ofte hodepine. Når jeg er på jobb klarer jeg liksom ikke å yte det jeg bør. (jobber ca 25 % pluss ekstra av og til) I tillegg har jeg konstant dårlig samvittighet for alt skolearbeidet jeg henger etter i. Har liksom null overskudd til lekser for tiden. Men har virrkelig lyst til å fullføre studiet og gjøre det bra der. Lurer litt på å sykmelde meg fra jobben når eksamen nærmer seg, men lurer på om jeg har god nok grunn til å få sykmelding...samtidig er det jo viktig at man ikke blir helt tappet for krefter når babyen kommer heller...Noen flere i samme situasjon og hva mener dere og hva sier legen deres? Bør jeg bare holde ut? Syns jo selv det er litt nederlag og sykmelde meg når jeg ikke har noen spesielle svangerskapsplager, men bør jeg være litt egoistisk i denne situasjonen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8546821-noen-som-studerer-100-jobber-deltid-har-barn-og-er-gravid/
Puella Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg er ikke i sammen situasjon, men ville tro at du ikke bør overbelaste deg for mye. Stress i seg selv er ikke sundt. Syns selv det tar litt på å være både student og jobbe deltid, vil liksom jobbe litt samtidig som jeg vil være en god student... Men hva som er problemet med å sykemelde seg da? De bør jo forstå hvilken situasjon du er i. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8546821-noen-som-studerer-100-jobber-deltid-har-barn-og-er-gravid/#findComment-8549031
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 11. mars 2007 #3 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg! Jobber 50% som lærer, frever mye planlegging utenom også. Ingen tvil om at det er beintøfft!! Skulle gitt veldig mye for å ta pause fra studiene, og heller jobbe 100% men som du sier man vil jo bli ferdig, også har man jo flere enn seg selv å ta hensyn til. Men savner å av og til få litt trim og dagslys, å få tatt en skikkelig shining i huset, og ha god samvittighet overfor meg selv, og mine kjære. Henger veldig etter med innleveringer og lekser, og har dessuten utsatt en eksamen fra i fjor, ikke morsomt!! Men akkurat nå har jeg praksis i nesten en mnd, og den er jo obligatorisk, så tross bekkenløsning og altfor stort arbeidspress er ikke sykemelding noen løsning. Da utsetter jeg bare problemene. Regner med at jeg revurderer dette når praksis er over, men vet at legen kan være skeptisk til å gi sykemelding kun fra jobb og ikke studier. Men man kan jo helt sikkert sykemelde seg og likevel ta eksamen hvis man klarer. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8546821-noen-som-studerer-100-jobber-deltid-har-barn-og-er-gravid/#findComment-8576478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå