Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt kynnere i dag, ikke vonde, men kjenner at magen trekker seg sammen og blir har. Problemet et bare at jeg ikke kan huske om jeg har kjent liv i dag.....

er begynner på min 38. uke i morgen, vet at man kjenner mindre liv på slutten, men hvor "lite" kan man godta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal kjenne minst 10 spark på 2 timer.

Drikk et stort glass KALDT vann og legg deg ned, dytt litt på magen for å vekke baby. Tell spark til du har kjent 10. Er det mindre liv bør du kontakte fødeavd for å få tatt en sjekk.

Lykke til! :o)

Skrevet

I løpet av et døgn bør man kjenne noe, eller ringe føden. Da får du en sjekk om at alt er bra. Selv kjente jeg ikke liv mellom torsdag og mandag for 2 uker siden. Da var jeg inne på kontroll fredag kveld, lørdag formiddag og mandag morgen.

Min erfaring er at de tar en bekymret, vordende mor veldig alvorlig, så ikke nøl med å ringe dersom du er bekymret!

Lykke til :-)

Skrevet

2 bevegelser på 1/2 time iflg legen på RIksen da jeg var der når jeg var 38+3..

Skrevet

2 bevegelser i halvtimen?? Hele døgnet?? Oi, det var mye! Da tror jeg at jeg hadde hatt føden på speed-dial her hele dagen..

Skrevet

hehe me too!!! Mener sikkert ikke hel døgnet gjennom.. Da er jeg ute å kjøre for å si det sånn! Da har morsinstinktet allerede tatt kvelden gitt :)

Skrevet

10 spark på 2 timer?????!!!!

Skal nurket aldri få sove?

Skrevet

10 spark på to timer er litt mer enn 2 på en 1/2 time... MEN, jeg mente selvfølgelig ikke hver eneste halvtime. Jeg var nok uklar men mente å si at om man ikke har kjent liv på en stund, skal man legge seg ned og kjenne etter. Da skal man kjenne 2 bevegelser på 1/2 time. Om man ikke kjenner noe da, skal ma vente en time, da babyen har et sovemønster på ca 40 min annenhver time. Var det klarere?

Skrevet

Jeg må si at jeg er fornøyd så lenge jeg kjenner noen spark en periode, altså da har jeg stort sett to til tre perioder i løpet av dagen med bevegelse og spark.. da er jeg rolig og mener det er gode tegn..det sies jo at de sover mer fra uke 34 ? Jeg er i uke 34 nå, men har ikke merket at det er noe mønster i sovingen, men det er vel litt opp og ned..

Og er jeg mye i bevegelse i løpet av dagen sover ungen mer enn de dagene jeg har det mer avslappet og rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...