Mazza** Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Nå var det min tur til å lage ny tråd Har ikke gått opp noe særlig etter at jeg ble gravid , men gikk derimot opp to-tre kilo pga alle hormonene jeg stappa i meg før innsetting ( tilsammen begge gangene altså!) Nå er det ganske på stedet hvil og der håper jeg at det står en stund til hehe. Søstra mi gikk opp nesten 30 kg begge gangene og det vil jeg helst ikke oppleve....blir jo så mye å dra på da vet du for ikke å snakke om å ta av igjen!!! Syns ikke du skal være bekymret altså...dette her går jo kjempe bra!!! Nå skal du bare nyte å være gravid....tenke på deg selv og den lille og bare være egoist i forhold til jobben hihihi. Det er kjempelett å si, men vanskelig å gjennomføre da men.... Ikveld har vi hatt skikkelig vaskehus kveld , gubben har måttet svinge seg med både støvsuger og mopp hehe det har han godt av det!! Han gjør nemlig ingenting hvis ikke han blir bedt om det!! Nå er jeg supersliten, så det blir tidlig kvelden...puh
Marit 75 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har tenkt å ta vaskedagen i morgen siden det er siste feriedagen. Skulle gjøre så mye disse dagene jeg hadde fri, men det har gått så altfor fort... Hybelkaninene kommer etter meg når jeg går så det er på tide å gjøre noe Ja, jeg må prøve å slappe av litt å tenke hvor heldig jeg egentlig er Skal å hilse på mitt nye tantebarn i helgen så da skal jeg kose meg Blir rart å få kose med en nyfødt og tenke at det snart er min tur Før har jeg alltid lurt på om jeg noen gang får oppleve lykken... Synes du er flink og nyter tiden som gravid!!!
Marit 75 Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Har du det bra? Nå har jeg vært å hilst på min nye niese og hun var så nydelig!! Tenk om 6 måneder sitter vi med ett lite nurk i armene som er vår Vil at tiden skal gå fort!!!
Mazza** Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2007 jada her er alt bare bra , hatt en hektisk helg så er dødssliten...men nå er det 3 hele dager med fri så nå skal jeg bare slappe av...det skal bli godt ja rart å tenke på at man snart sitter der med et lite barn...litt skummelt altså!
Marit 75 Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Så deilig med fri da, heldiggrisen Jeg var på jobb i dag etter nesten en uke ferie, og det var tøft!!! Gleder meg til påske allerede med masse feriedager. Har bare lyst å sove for tiden...
Mazza** Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2007 ja det er deilig...idag har jeg funnet vognen med stor V hehe , skal garantert ha Brio Happy! Var med en venninne på babyshop og der stod den vet du Forelska jeg nå....så da gjelder det bare å få med mannen på det også da....den er nemlig brun! Er dypvogn , så kan kjøpe sportsvogn senere, men ha samme understell......og jeg som hvertfall ikke skulle se på vogn før til sommeren hahaha også den første babybutikken jeg er inne i så finner jeg den......sukk Har du sett på vogn du da?
Marit 75 Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Så du har sett på vogn allerede Jeg tørr ikke se på det ennå. Må vente til etter neste ul... Jeg har hatt fridag i dag og skulle gjøre så mye i huset, men har ligget på sofaen hele dagen. Er så vanvittig trøtt om dagen Har hatt planer etter jobb hver dag så det var godt med en sovedag!! Heldigvis helg snart
Mazza** Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2007 ja var ikke helt meningen da men......har vært på jobb nå....skal jobbe heeele helga..sukk Merker at jeg er sliten om dagen , så spørs om jeg ikke må ta ut noe ferie snart altså....... god helg til deg klem
Marit 75 Skrevet 18. mars 2007 #9 Skrevet 18. mars 2007 Ja, snakk om sliten. Er så trøtt om dagen at jeg kan sovne uansett hvor jeg er... Håper dette blir bedre etterhvert. Har det litt travelt på jobb nå så må vente med ferie Man skal ikke klage siden jeg nettopp har hatt en uke vinterferie. Skal ha ferie allerede i april så da skal vi på tur Nå er det under to uker til jeg skal til jordmor Gleder meg til å få bekreftelse på hvordan det går. Håper du har hatt en fin helg og ikke jobbet altfor mye. Klem
Mazza** Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2007 Hei du , her har det vært fullt kjør hele helga , var elendig form igår , skikkelig kvalm og uggen, men på jobb måtte jeg jo dra da....og idag har jeg også vært på jobb, ennå jeg kastet opp hele morgenen...har ligget på sofaen etter jobb idag , kvalm og helt spyferdig.....bare gleder meg til mannen kommer hjem med cola og farris til meg. Plutselig skikkelig dårlig...hva skjer liksom ? Også vi som skulle ut å spise middag...sukk blir vel bare noen tørre kjeks her i gården tenker jeg Det er jammen maaaaange uker til jeg skal til jm....ikke før etter påske faktisk....uff lenge til altså....trodde du skulle etter meg jeg ?
Marit 75 Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 Skulle ikke du to dager før meg da??? Eller er det til lege du skal da? Jeg skal til jordmor 28. mars og ordinær ul 19. april. Det er typisk at vi blir dårlig når vi stresser. Sikkert for du har jobbet så masse i helgen. Har du lange vakter også? Jeg er helt skutt etter en vanlig arbeidsdag for tiden, og jeg er på kontor så sitter rolig hele tiden. Håper det går bedre med deg vennen, men vi får trøste oss med at kvalmen er ett lite trygghetsskrik om at alt er som det skal inn i der!! Jeg har hat en rolig helg hjemme og bare slappet av. Fått ryddet litt i leiligheten som har ligget og ventet lenge...
Mazza** Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. mars 2007 å misforstod litt jeg nå....skal til legen den 30 mars også på ul den 13 april...skal ikke til jm før det jeg Har vanlige 7,5 timer på jobb , men tror faktisk jeg er blitt rammet av omgangssyken denne helga jeg da.....føles nesten sånn....like kvalm og spysyk ennå jeg puh! Ja tror nok alt er som det skal....kanke tenke noe annet nå.....nå skal jeg ha et par dager fri fra jobb, så da skal jeg bare slappe av og ikke løfte en finger
Marit 75 Skrevet 19. mars 2007 #13 Skrevet 19. mars 2007 Uff da, håper det går bedre når du får slappet av da. Det er mange som ligger med omgangssyken for tiden. Jeg holder meg laaaangt unna der jeg hører snakk om det. Har spydd nok som det er den siste tiden...
Mazza** Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 20. mars 2007 hm...var helt sikker på at jeg hadde vært innom her en tur igår og skrevet på tråden vår....hehe var nok i tåka jeg da..sikkert drømt! Ble bedre utover dagen igår , og gikk meg en lang tur på kvelden, jammen var det godt med frisk luft altså etter å ha vært inne i flere dager... hvordan går det med deg da? Bra form?
Marit 75 Skrevet 20. mars 2007 #15 Skrevet 20. mars 2007 Jeg er i mye bedre form heldigvis Er kvalm om dagen, men det er ikke slik det var - mer uggen følelse hele dagen. Syns det går helt fint så lenge jeg slipper å spy... Er vanvittig trøtt om dagen så må slappe litt mer av enn jeg er vant til. Men skal gjøre det med glede hvis dette går bra Har fått litt mer gravid følelse og har litt mer positive tanker for tiden, og det var vel på tide. Skal bli godt å kome til jordmor neste uke å få sjekket ting. Og så er det bare en måned til vi skal på UL Har fått ganske stor mage nå så jeg har vanskelig med å skjule det. Har du fått mage? Bare deilig å merke at jeg vokser
Mazza** Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 21. mars 2007 Hei på deg , har faktisk spydd en hel del de siste dagene jeg nå.....masse halsbrann som er grunnen tror jeg. Må nok finne ut hva jeg kan og ikke kan spise fremover....hvitløk var ikke en hit for å si det sånn Idag har jeg fått bestilt meg time til jordmor , skal dit rett etter påske , mandag 16 april. Det blir gøy da Syns liksom at jeg har litt mage innimellom , men tror vel egentlig at det bare er fordi jeg har trøkka i meg mat hehe...... men merker at den er blitt litt hardere da....og puppene bare eser ut.....må vel snart opp i DD jeg..hahah tenk åssen de kommer til å se ut om et halvt år da????? Alle klær passer fremdeles ganske greit , bortsett fra noen bukser, de orker jeg ikke å bruke fordi de strammer..... Har du begynt å tenke på alt du må ha til babyen din da? Tenkte over det her om dagen og fikk nesten litt panikk......det er sinnsykt mye!!!! Må snart begynne å kjøpe litt tror jeg , fordele det litt over tid. Gudskjelov får vi vogn da , og det er flott!! Nå er det natta her....må legge meg før kvalmen kommer igjen hehe klem
Marit 75 Skrevet 22. mars 2007 #17 Skrevet 22. mars 2007 Hei vennen, Buksene mine passer enda, men det er bare fordi jeg gikk ned en god del etter forsøket i høst så hadde litt å gå på. Men bhene sliter jeg mer med... Ikke si at de skal bli større for jeg synes det er gale allerede Nei vi har ikke lov å klage over bagateller!!!! Vi er heldige som endelig har lykkes. Jeg er dritsliten fortiden, for denne uken har jeg hatt program hver dag etter jobb og det merkes... Må skjerpe meg å begynne å ta det med ro. Klarer ikke helt å forstå hva som skjer. Tror heller de rundt meg er mer giret enn meg... Har ikke begynt å tenke på alt vi må ha ennå, men kan tenke meg pengene flyr unna. Har heldigvis spart opp litt penger på sparekonto. Måtte legge av penger så vi hadde råd til flere runder med prøverør, men det slapp vi jo så har litt tilgode der. God natt vennen. Håper formen er bedre med deg. Får sikkert ikke kommet meg på nett igjen før søndag for skal på hyttetur i helgen. Klem fra meg.
Mazza** Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 24. mars 2007 hei hei hahaha og jeg som skrøt at jeg kom inn i buksene mine....det gjør jeg nemlig ikke likevel.....har gått opp en str nå ja....måtte ta i bruk str 38 idag....blæ! Var hos legen igår , fikk sm for en uke , hodet , ryggen og bekkenet værker! Gikk en laaaang tur i skogen igår , så håper at det skal hjelpe , har hørt det er bra å gå litt i ulendt terreng vet du Vi har jo også litt penger liggende, men tenkte å spare de til en ferie mens jeg går hjemme , like greit å kjøpe litt utover (etter ul om ca 3 uker) for vet jo liksom ikk ehlt hvordan formen er i siste trimester heller...hvertfall ikke med detta bekkenet!! Høres deilig ut med hyttetur altså..har ikke vært på fjellet engang denne vinteren vi..sukk Men nå er det snart hytta ved vannet som gjelder!!! Tjoho!! Håper du har hatt en fantastisk helg på tur klem
Marit 75 Skrevet 26. mars 2007 #19 Skrevet 26. mars 2007 Hei, Håper det går bedre med deg!!! Er heldigvis i god form nå borsett frå uggen og trøtthet. Men det er til å leve med. Vart lite søvn i helgen så er super trøtt i dag Sovnet fremfor datamaskinen på jobb i dag så må få meg en liten ettermiddagsblund så jeg overlever jobb i morgen. Tenk nå er det bare to dager til jeg skal til jordmor. Er så spent på om jeg får høre hjertelyd.
Mazza** Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #20 Skrevet 27. mars 2007 hm...merkelig....skrev et langt innlegg her igår...også er det ikke her idag....jøss tror det spøker jeg.....var riktignok noe greier med lagringa, men trodde det lå her altså! Så bra å sovne på jobb....ler meg ihjel! Oj da er det jo allerede imorgen du skal til jm da jo!!!!!!!!!!! Å gleder meg til å høre hvordan det har gått...mazzzzzze lykke til! Har jo ikke time før den 16 april jeg da...sukk , men skal på ul før det da, så det blir nok bra selvom det er på fredag den 13 væææææææææææ! Er litt overtroisk jeg se.... Har hatt en stille og rolig helg, er sm denne uka, skal til legen på fredag igjen....så får vi se hva som skjer...ække helt god i rygg og bekken altså! Men men det er prisen en må betale hehe igjen...masse lykke til imorgen!! klem
Marit 75 Skrevet 28. mars 2007 #21 Skrevet 28. mars 2007 Hei vennen, Det gikk VELDIG bra i dag Fikk høre hjertelyden så nå er jeg overlykkelig Nå skal jeg bare glede meg til å bli kalt mamma Jordmora var helt fantastisk. Jeg var så nervøs, men smilte godt etter jeg gikk ut derfra. Kom litt tårer etter jeg fikk høre lyden. Var så redd for at noe var gale. Nå mente hun at jeg måtte nyte tiden og senke skuldrene for det var ingen grunn til at ting skulle gå galt nå. Gleder meg til UL og få se min lille Skal du vite kjønn? Jeg er veldig usikker...
Mazza** Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #22 Skrevet 28. mars 2007 SÅÅÅÅÅ bra!!!!! Det var hyggelig å høre.... Ja vi har tenkt å vite kjønn ,for det blir mest praktisk har vi funnet ut...også er det jo litt hyggelig å vite også da....om det er en liten jente eller gutt liksom...også lettere å konsentrere seg om navn...tror vi da...har jammen ikke mye på papiret ennå altså....vanskelige greier det der..skal jo tross alt ha det navnet resten av livet....
Marit 75 Skrevet 29. mars 2007 #23 Skrevet 29. mars 2007 Vi har ikke bestemt oss helt om vi skal vite det. Har hørt så mange tilfelle nå der de har fått vite feil kjønn. Vi har da litt tid til å bestemme oss på. Jeg føler meg som en helt annen person etter at jeg fikk høre hjertelyd Er bare så glad Nå kan jeg endelig fortelle folk det uten angst. Jeg er så vanvittig trøtt så gleder meg til påske og noen fridager til å soooove på. Jordmoren sa at etter ett par uker kom nok energien tilbake igjen. Håper virkelig det. Skulle ut å gå en tur i sola med en venninne, men etter jeg kom fra jobb er jeg helt skutt - orker ikke å gå ut døren igjen Har du begynt å kjenne noe bevegelser i magen? Jeg ligger med hånden på magen og håper å kjenne noe snart... Vet det er altfor tidlig, men klarer ikke å la være. Ligger og ser på magen og har sett magen bevege seg som sånn lemus greier. Vet ikke hva det betyr, men syns det er spennende med alt som skjer...
Mazza** Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #24 Skrevet 29. mars 2007 skjønner godt at du er litt mer letta nå altså....merker at jeg er litt engstelig/spent for ul etter påske...lurte faktisk på å bestille en privat..men har slått det fra meg. Det er jo sikkert bra! Idag har jeg hatt masse energi! Stod opp halv åtte og begynte å rydde å vaske på det rommet som skal bli barnerom..det er nemlig kombinert gjeste/ kontor/roterom...holdt på i flere timer før jeg møtte en venninne på kafe i sola. Skikkelig fornøyd med meg selv hihi Ække mye bevegelser her...kjenner ikke noe særlig etter heller jeg da, tenker at jeg en dag får meg et skikkelig spark innenfra hehe. Hmmmm kanskje jeg skal begynne å kjenne etter?? Får prøve senere ikveld...er barnevogn test på tv2 hjelper deg idag!!! Må få med meg den altså!! begynner 2030. Har fått lagt inn alle de små tinga som er kjøpt inn i skap idag også, har jo hatt det stående i poser overalt i hele huset, litt rart liksom å få det inn i skap....men greit å få en oversikt da Skal dere noe spes i påsken da? Her blir det hytta på sørlandet , den skal åpnes og gjøres klar for sommersesongen. Hvis dere er på de kantene i løpet av sommeren får dere ta en tur, så jeg får sett hvem du er hehe føler jo at jeg liksom kjenner deg da vet du Ha en fin kveld da Heidi klem
Marit 75 Skrevet 29. mars 2007 #25 Skrevet 29. mars 2007 Vi skal være hjemme og slappe av i påsken og det gleder jeg meg slik til Har planer om å rydde barnerommet i påsken. Har også ett kombinert gjesterom/kontor/roterom. Til tider mest roterom... Vi har bare en liten leilighet så jeg lurer på hvor jeg skal gjøre av alt rotet. Har store problemer med å kaste ting Hadde vært kjekt å treffe deg en gang ja Har jo pratet så masse med deg i denne tiden. Vi får prøve å møtes i Oslo en gang - hadde vært så gøy Så deilig med hytte på Sørlandet da Er det deres? Jeg har så lyst på hytte, men må vel anskaffe hus først...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå