Gå til innhold

blodtype b?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange som har blodtype B her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er visst ca. 8% av befolkninga som har det, så vi blir oppfordret til å gi blod. Burde vel snart ha fått ut fingeren der... :-)

Skrevet

Blodtype B Rh + her ja :)

Skrevet

special ladies vi da;-) hehe... skulle egentlig skifte blod når jeg var liten men jeg slapp. skjer det når man er rh -minus? eller hvorfor tro?:)

Skrevet

Vet du, jeg har faktisk blodtype AB rhesus minus!.. Den mest sjeldne blodtypen. AB har 4% av befolkningen, og i tillegg rh minus- under 1%..Man bør absolutt gi blod dersom man har slik blodtype, og blodtype B

Det kjipe med å være rhesus minus, er antikstoff-sprøyten i baken etter fødselen, ellers ingen merkbar forskjell

;o)

Skrevet

Blodtype B rhesus - har jeg!!

fikk sprøyte etter fødselen med gutten vår, han hadde A + etter sin far.

Har gått fint så langt, men jeg har dannet antistoffer mot noe annet anti m ett eller annet. men har ikke skjedd noe spes der enda. veit ikke om det har noe med rhesus å gjøre, de sier det ikke er det.

så vi har jo muligheter for å få AB rhesus - barn vi!

• 2 uker senere...
Skrevet

egentlig er det A og 0 som er mest "populært" hos blodbankene. De sjeldne blir jo selvsagt brukt sjeldnere siden det er færre som har.

Dere som er 0- er aller mest populære, siden det er slik de gir i hurten og sturten før de vet typen til folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...