Gå til innhold

Jobbe som sykepleier, hvor stor stilling er lurt??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet sykepleier til våren, og skal jobbe i sommer. Har fått meg sommerjobb, men vet ikke hvor stor stilling jeg vil ha. Tenkte på 100 % først, men har funnet ut at det blir for mye. Er 6 mnd på vei når jeg starter. Så tenker kanskje på 80 eller 75 prosent nå. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb så mye du orker, er mitt råd, er helsa god så bestemmer du det helt selv. Jeg går i 75%stilling og er 14 uker på vei nå. Jeg orker ikke gå så mye mer, men det er så vondt å ikke orke å gå mere, da jeg taper på dette i forhold til fødselspengene.

Skrevet

Hei. Mitt tips er å få deg en 100 % stilling feks i hjemmesykepleien. Ofte ( ikke alltid) er det lite tunge stell der. Psykiatrien er også et "lett" sted å jobbe, altså ikke tungt fysisk. For all del , ikke søk jobb på sykehjem (kortids eller langtidsavdelinger). Der er det svintungt å jobbe.Snakker av erfaring.

Skrevet

vil anbefale deg å i allefal starte i 80 % stilling. du misterpensjons poeng om du jobber mindre... du kan uansett jobbe mer hvis du har helse til det. lurt å ikkje planlegge for mykje nattevakter. ellers må eg si at 100% i 3-delt turnus er stein hardt. å iallefall som gravid på slutten...

kommer alt ann på helsa di og kor du skal jobbe sef..

• 2 uker senere...
Skrevet