Gå til innhold

Jobbe som sykepleier, hvor stor stilling er lurt??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig utdannet sykepleier til våren, og skal jobbe i sommer. Har fått meg sommerjobb, men vet ikke hvor stor stilling jeg vil ha. Tenkte på 100 % først, men har funnet ut at det blir for mye. Er 6 mnd på vei når jeg starter. Så tenker kanskje på 80 eller 75 prosent nå. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb så mye du orker, er mitt råd, er helsa god så bestemmer du det helt selv. Jeg går i 75%stilling og er 14 uker på vei nå. Jeg orker ikke gå så mye mer, men det er så vondt å ikke orke å gå mere, da jeg taper på dette i forhold til fødselspengene.

Skrevet

Hei. Mitt tips er å få deg en 100 % stilling feks i hjemmesykepleien. Ofte ( ikke alltid) er det lite tunge stell der. Psykiatrien er også et "lett" sted å jobbe, altså ikke tungt fysisk. For all del , ikke søk jobb på sykehjem (kortids eller langtidsavdelinger). Der er det svintungt å jobbe.Snakker av erfaring.

Skrevet

vil anbefale deg å i allefal starte i 80 % stilling. du misterpensjons poeng om du jobber mindre... du kan uansett jobbe mer hvis du har helse til det. lurt å ikkje planlegge for mykje nattevakter. ellers må eg si at 100% i 3-delt turnus er stein hardt. å iallefall som gravid på slutten...

kommer alt ann på helsa di og kor du skal jobbe sef..

• 2 uker senere...
Skrevet

Jobb det du orker, det er tvilsomt at du holder ut i 100% stilling resten av svangerskapet i de tyngre delene av helsesektoren. Mye løft og stress er ikke bra. Men går det ikke kan du etter legens anbefaling bli sykemeldt i deler av stillingen. Du rekker jo ikke å jobbe så mye før fødselen, så det er jo greit å tenke over om det er verdt å jobbe full stilling? Tenker du på å oppnå fødselspenger utover engangsstønad må du jobbe 6 av 10mnd før perm. start, og da vil de regne ut gjennomsnittslønn for disse månedene som legger grunnlag for en lønnet permisjon i 10 eller 12mnd. Er dette noe du tenker på bør du finne jobb fort! Alltid kjekt med fast lønn hver mnd, engangsstønaden er ikke stor. Anbefaler at du snakker med trygdekontoret om dine muligheter i forhold til permisjon(; P.S: er far i lønnet arb. kan han ta ut permisjon med lønn selv om du ikke har opptjent rett til dette. Alle ukene unntatt tre uker før og seks uker e. fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...