Gå til innhold

Urk...HALSBRANN!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å spy av halsbrann! Har hatt skikkelig mye av det i dette svangerskapet og sover omtrent ikke på nettene. Har prøvd de fleste remedier fra apoteket, men de fungerer kun en halvtimes tid før det er "på an" igjen. Må sove sittende!!!

Er i uke 37....og har enda et par uker igjen..Urk!!! Dette er fælt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært heldig å sluppet unna dette jeg.. Helt til nå. Er i uke 32, og sitter å knasker lovehearts. Eneste som funker for meg

Skrevet

huff, så fælt. Jeg sliter også med halsbrann, men heldigvis hjelper aflurax godt for meg. og mandler og biola, faktisk. sikkert fordi det er svalende og tyktflytende slik at det danner litt lokk.

Skrevet

hei!

fikk et råd mot dette på en forelesning en gang faktisk. jeg har ikke prøvd det selv, men da ble det sagt at man skal drikke surmelk (kefir) mot halsbrann. kanskje verdt å prøve?... :)

Skrevet

Har hatt kjempe problemer med halsbrann hele sv.skapet. I dag fant jeg en pose kamferdrops i skapet, funka bedre enn noe anna så langt! hehe... er nok denna "suginga" som hjelper tror jeg:) Blir sittende å svelge hele tiden, så magesyra kommer vel ikke opp:)

Skrevet

Vil anbefale akupunktur. Har funka på meg i hele 3 dager (jippi) og i kveld skal jeg spisse pizza så får vi se om det fortsatt holder :-).

Bare så synd at man må betale så mye for en time med akupunktur

Skrevet

Andre tips:

Melk, riskaker

Unngå sterk mat, salt mat og fet mat.

Lykke til!

Skrevet

sjokomelk hjalp for meg.. men satt mye å leste her når jeg var gravid og en ting som virket som om de fleste var enige om at hjalp var alkoholfritt øl..=) var mangen som syntes det funket

Skrevet

For meg både i mitt første svangerskap og dette hjalp det å spise is.

Skrevet

Hei!

Var som å høre meg....Har slitt med halsbrann i ca 2 mnd nå. Er i uke 32....og har sovet sittende - i 90 graders vinkel i en måned allerede. Er så slitsomt! Sitter jeg ikke høyt nok opp, så kommer halsbrannen for fullt! Å ligge på siden kan jeg bare gi opp, da kommer halsbrannen med en gang. Har prøvd alt jeg også. Det "beste" er flytende Gaviscon. Ellers så har legen min sagt at dersom jeg ikke skulle holde ut, så har han medisiner på dette på resept som skal ta knekken på det. Aberen med denne medisinen er at det muligens kan påvirke barnet. Så han har rådet meg til å holde ut, men blir det for ille sa han, så er det bare å komme å få disse medisinene....Så ikke vet jeg...Du kan jo høre med legen din?

LYkke til! Du har i alle fall ikke så lenge igjen :)

Skrevet

Svigermor rådet meg til å tygge en liten t-skje med kokmalt kaffe.. Svelg ned med vann eller melk. Og det funker!! :)

Skrevet

Er selv plaget med halsbrann. Særlig om natta. Mandler hjelper synes jeg!

Skrevet

var også veldig plaget av halsbrann i mitt første svangerskap, men er mye bedre denne gangen. Spiser mange små måltider i løpet av dagen. Spiser ikke etter ca kl 18. holder meg unna fet mat og søtsaker/snacks....Det er virkelig verdt å prøve...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...