Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Hvordan gjør dere det når navelen begynner å stå ut? I forrige svangerskap tok jeg piercingen ut, og når svangerskapet var over hadde alt grodd igjen. Hadde hatt den i 6 år, så jeg trodde ikke det skulle skje. Men piercing skulle jeg ha, måtte stikke nytt hull hjemme på badet, og det var veldig vondt. Dette er over 6 år siden , men er redd den skal gro denne gangen også. Samtidig er det ubehagelig og rart å ha piercingen. Har sett at det finnes gravidepiercinge på nettet, men hvordan i all verden fungerer de? Alt blir jo veldig utstikkende og ubehagelig uansett..
+barebea+ Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Hei! Jeg har hatt piercing i navelen i 10 år nå, og da jeg ventet min første tok jeg ikke pynten ut før navelen begynte å stikke ut. Men da brukte jeg å stikke piercingen inn av og til, for å "vedlikeholde" hullet.. Denne gangen tok jeg den ut kjempe tidlig, og har ikke fiklet med navelen i det hele tatt.. Så det blir spennende å se om jeg må ta nytt.. Har ingen erfaring med denne gravide piercingen, men høres ikke ut som noe jeg hadde orket å kjøpe. Man er jo tross alt ganske sprengt i skinnet på slutten.. Da ville jeg heller anbefalt å stikke stangen/ringen inn i jevne mellomrom..
Maria52 Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Jeg tok iiercing i navelen selv for mange år siden. Jeg tok den ut da jeg var gravid sist. Endte opp med å angre bittert for å i det hele tatt ha tatt den piercingen. Huden min sprakk mellom stikkene og litt oppover. Hvordan gravidpiercinger fungere aner jeg ikke, men jeg håper i alle fall for din skyld at det ikke skjer med deg
Hege+solstråle:) Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg tok ut min piercing tidlig, rundt uke 10 tror jeg. Var faktisk vondt å ha den i.. Kjente ut som om noe strakk seg liksom..Men hadde aldri klart å ha den sittende nå uansett...! Er i uke 35. Det hadde vært skikkelig ubehagelig:) Vet ikke hvordan de gravid-piercingene funker...
Bergene Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Jeg tok ut min perrcing allerede når vi var prøvere, ville den skulle gro mest mulig fint før huden begynte å strekke seg. Men angrer veldig på at jeg tok den i utgangspunktet. Huden rundt percing arret er mye mindre elastisk enn resten av huden, så rundt hullet er huden helt rød av den er strukket.
**My little Miss drama and I** Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Tok den ut så snart jeg fant ut at jeg var gravid... alle jeg kjenner har gjort det å har ikke hatt noe problem med å få den inn igjenn etterpå... Men skulle det bli et problem for meg skal jeg få de på piercing butikkene til å stikke det forsiktig opp for de har noe for det!! ja hullet i navelen er liksom litt sånn rødt ,men det går jo bort?! svarte vell ikke helt på det du spurte om. men jeg ville tatt den ut jeg å satset på å det ikke grodde eller som nevnt over bare stukket litt innimella?!
Bergene Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Ja det er der huden min også har blitt strukket og rød, mellom stikkene og litt oppover. Og dette går nok ikke vekk nei, for det er som strekkmerke i huden, og strekkmerker går ikke vekk, blir bare mindre rødt. Mitt hull er fresten helt grodd igjen, det grodde fort etter jeg tok percingen ut.
Gårdsspire Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Jeg er i uke 30 nå og går fremdeles med piercingen i nalvelen, merker ikke at jeg har den der en gang. Hadde i brystvorten oxo men den tok jeg ut så fort vi stemplet oss selv som prøvere.
Nr3 fikk en gutt Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Tok ut piercinga i uke 12. Prøvde den for moroskyld i uke 35 og det var ikke grodd igjen,men så helt "corny" ut siden den stakk ut liksom. Har heldigvis ikke sprukket,og har lagt klar en piercing i toalettmappa som skal med på fødestua...I begynnelsen følte eg meg helt naken uten,men er vant til den nakne magen no. Gleder meg likevel t å få den på igjen.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 9. mars 2007 Takk for gode råd! Magen vokser vel forskjellig hos oss, jeg tok min ut nå ihvertfall, men skal forsøke å holde hullet åpent ved å stikke den gjennom innimelliom.Hadde den leeenge i forrige svangerskap, men da ble ikke magen så raskt stor som nå.Fikk ikke stygge arr etter piercingen da ihvertfall, og får håpe på det beste nå også Lykke til alle sammen!
*Mi tesorito* Skrevet 9. mars 2007 #11 Skrevet 9. mars 2007 Tok ut min ganske tidlig. Har termin i dag og det eneste strekkmerket jeg har fått på magen, kommer av piercingen; som noen over her sier tykk rød strek mellom hullene og en V-formet over det øverste hullet... Håper det værste blir gjemt inni navlen min når magen forsvinner....!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå