Gå til innhold

hun hoster til hun nesten spyr! :(


lille-snupp

Anbefalte innlegg

Æsj, nå er det vår tur til å ha sykt barn. Synne blei dårlig på fredag, potte tett og feber over 39 i 3 døgn...Nå virker det som at forkjølelsen har mista taket, men hoste sitter igjen. Hun bjeffer skikkelig når hun hoster, og slimet rasler i bystet. Jeg gir henne slimløsende hostesaft morgen og kveld, men det ser ikke ut til å hjelpe. Hun virker liksom så frisk på dagtid, men ettermiddag/kveld/nattblir hun bar værre og værre... Hun våker hele tiden av sin egen hoste, og hoster til hun brekker seg.. Jeg begynner nesten å bli litt bekymre for om det kan være noe mer enn en forkjølelse, men vet ikke hva annet det kan være? Hun ble smitta av pappan, og han lusker jo fogså fortsatt rundt her med hosten sin..

 

Noen som har noen formening om hva dette kan være? Vet ikke om vi burde plage legen litt i morra eller ikke?

 

Synne skal inn for gipsbytte med narkose enten neste uke eller uka etter, og det er jo så dumt om det må utsettes på grunn av den hosten! Æsj, skulle heller ønske det var meg somvar syk... Syte syte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars lille Synne! Jeg kan ikke så mye om sånn forkjølelse og sånt. Men tenker bare på meg selv når jeg er forkjøla, da kan jeg jo i blant ha sånn hoste 3-4 dager etterpå. Det som hjelper for min del er i hvert fall å sitte litt oppreist. Når det er på det verste så sitter jeg i stresslessen i stua og sover... Har du forsøkt å heve hodeenden på senga hennes mens hun sover?

 

Da Karsten var skikkelig forkjøla så var det ikke nok å heve hodeenden på senga hans, så da sov han faktisk en natt sittende/liggende på brystkassa mi. (Jeg sov ikke mest den natta)

 

Jeg tror kanskje jeg hadde tatt en runde til legen i morgen, jeg. Hadde det vært du som hadde vært syk, så hadde jeg sagt pytt. Men sånne små kan jo ikke si hvor syke de egentlig føler seg, så da kan det jo være kjekt med en ekstra kontroll...

 

Riktig god bedring til Synne! :o)

(Enda så syk hun virker i dag så er hun vel sikkert frisk nok til gipsbytte neste uke tror jeg) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

Har bygget opp hodeenden med to digre utgaver av Norges Lover (endelig kom dritten til nytte:D), men det ser ikke ut til å hjelpe.. Hun har krangla seg til et par netter i dobbeltseng med meg, men er nå tilbake i egen seng, gudsjelov!

 

Ja, jeg kan jo ringe på legekontoret i morra, for å bli litt beroliget av legesekretæren om ikke annet:)

 

Hun har faktisk sovet en halv time uten hosting nå, var ikke og bøtta på med pupp etter forrige hostekule og det ser ut til at det hjelp litt!

 

Håper virkelig vi får bytta gipsen nå ja, for den er faktisk svart og klissete av all slags mat hun har grisa med i 3 måneder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Det ante jeg ikke! Men er jo helt genialt om det virker:) Vi masserer føttene hennes hver kveld for å bevistgjøre henne på at de er der, så da hadde det passet perfekt inn i kveldsstellet med litt mentolatum-smøring:D Hvor kjøper vi det da? Apotek eller dagligvare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars lille synne! Emma har akkurat vært igjennom tilsvarende og jeg kunne ikke gi henne noen mat noen dager for da bare hostet hun til hun spydde det opp.. Høres ut som akkurat det samme...

 

Min løsning er å gå inn på badet, slå av evt vifte og sett dusjen på kokende hett vann og la det stå og renne slik at badet blir fult av vanndamp (pass så du ikke skolder deg!!)... ta med Synne inn og la henne puste inn denne vanndampen... Emma stoppet å hoste da jeg gjorde dette.. Vi stod der inne 5-6 min og da pustet hun fint igjen uten å hoste...

 

god bedring og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som falsk krupp (spes. bjeffende hoste). De får lett det når de er forkjølet fordi luftveiene er så små og trange. Varm damp i dusjen er en kjempegod ide. Kald luft utenfra er også bra (kle godt på), f.eks. åpent vindu.

 

Hvis det ikke blir bra nok, må det gis medisin på forstøver, så det er sikkert lurt å kontakte legen i morgen. Er noe herk når ungene er syke når de er så små :-( Jenta mi hadde falsk krupp hver gang hun ble forkjølet de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...