Vilde i magen - fødeklar!! Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har vondt i toppen av magen. Helt øverst. Det gjør vondt når jeg trykker på det bestemte området. Hva kan det være? Er nå i uke 38 + 4.. Bør jeg være bekymret eller??... Takker for svar..
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 vet ikke hva det kan være,men om du er bekymret så burde du jo ringe føden da. kan jo være så lite som luft,men kan jo være noe annet også. Ta en tlf du =) omså bare for å spørre dem,de har nok mer peiling enn meg hvertfall=)
Misa+spire i magen<3 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Sånn har jeg det også. Men jeg har funnet ut at det er rumpa hennes som trykker og sprenger sånn at det blir veldig sårt og ømt på det punktet. Spesielt rundt ribbeina. Det går som regel over etter en stund.. Dette kommer klart når hun har vært urolig. Men vet ikke om dette gjelder deg.. Blir smertene verre så syns jeg du skal ringe føden å bare høre med de. Det skader ikke med en tlf. Lykke til )
Vilde i magen - fødeklar!! Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 Takk for svar.. Er ikke vondt der ribbebeina ligger osv, men mellom ribbebeina for å si det sånn.. i midten og litt nedover magen, men fremdeles på toppen av magen.. Føles som stikking/blåmerke når jeg tar det på... Men det er nok ikke noe fare, tenker jeg... Ville bare sjekke om noen av dere hadde opplevd det.. Grunnen til at jeg heller spør dere først er fordi jeg har 2 barn på 5 og 2 år, de sover.. For hvis jeg ringer føden, og de ber oss å komme for sjekk, så er det dumt å vekke dem og la barnevakten passe dem... Så er det ikke noe likevel og hente barna igjen og legge dem sent... (har vært bom-tur mange ganger før, minst 5 ganger.. derfor) Huff.. Jeg tenker nok mer på barna enn på meg selv og ungen imagen... Hmm....
babyandme Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Hm, hvor på magen er det.. er det oppe på den ene siden, ømt og svir? Jeg har vondt der, det er pga livmora som presser de nederste ribbeina til sidene..smertefullt! Kan til tider ikke ha på bh pga smertene. Kommet seg litt i det siste fordi babyen kommer lenger ned i bekkenet, så det letter litt på trykket. Men merker det enda. Er i uke 38+5 nå.. bare 11dager igjen til termin heldigvis.. En dag før deg! Kanskje vi føder samtidig;o) Hvis smerten er oppe midt på magen, kan det være i forbindelse med halsbrann kanskje. Du kan jo høre med legen din. Lykke til uansett!!
Misa+spire i magen<3 Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Jeg vil også tro det er fordi livmor og baby presser ut ribbena til siden. Det kan være ordentlig vondt til tider, spesielt da hun beveger seg!
Vilde i magen - fødeklar!! Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. mars 2007 Ja har halsbrann.. Men er ikke det... Mente på toppen av magen.. I midten, ikke på siden der hvor ribbebeina står, men midten, ikke langt fra mellomgulvet, litt "sør" for magesekken.. Eller kanskje rett under magesekken... Det stikker og er ganske ømt når jeg trykker på det området... Er bare det.. hmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå